اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام:

ولایت مهم‌ترین آزمون الهی است

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: ولایت مهم‌ترین امتحان الهی است که مردم ایران به خوبی از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

ولایت مهم‌ترین آزمون الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدحسین رجبی‌دوانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با عنوان امتحان الهی، درس‌ها و عبرت‌ها که به همت دفتر هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، اظهار داشت: به صرف ایمان و امتحانات الهی است که صفوف افراد از هم متمایز می‌شود.

وی با بیان اینکه امتحان الهی یک سنت بدون تغییر است، افزود: خداوند وعده داد اگر مردمی درست عمل کنند، نعمت‌هایی بیش از گذشته شامل حال آنها می‌شود و اگر در امتحان الهی مردود شوند، باید تاوان آن را بپردازند.

این مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به امتحان قوم حضرت یونس(ع) و قوم بنی اسرائیل اظهار داشت: امتحان الهی شامل پیامبران الهی هم هست.

وی با اشاره به امتحانات امت پیامبر و امتحان ولایتی که برای آنها پس از ایشان بوجود آمد، ابراز داشت: در زمان امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین (ع) نیز مردم در معرض امتحان الهی قرار گرفتند و پس از واقعه کربلا همه مردمی که در این امتحان مردود شده بودند، تاوان دادند.

رجبی‌دوانی خاطرنشان کرد: فاجعه عذاب الهی برای مردم مدینه بود و پس از آن هم حمله به مکه اتفاق افتاد که کشتار وسیعی انجام شد به طوری که کوفه هم هنوز تاوان مردودی در امتحان الهی را می‌دهد.

وی در پایان سخنانش افزود: نتیجه همراهی مردم با امام خمینی (ره) موجب استقرار نظام ولایت شد و این پاداش الهی برای مردم بود، در حالی که کشورهایی چون مصر که از نعمت ولایت بهره‌مند نیستند، این وضعیت را ندارند.

انتهای پیام/89003/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول