اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

ولایت مطلقه فقیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه شاهین‌دژ شکل‌گیری بیداری اسلامی در ایران را عامل اصلی تحریک غرب برای حمله عراق به ایران دانست و ولایت مطلقه فقیه را رمز ماندگاری ثمرات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

ولایت مطلقه فقیه رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور عزت و اقتدار ایران در برابر جهانیان بوده و مرور وقایع آن مایه غرور ملت آزادی‌خواه ایران می‌شود.

دلیل اصلی حمله به ایران شکل‌گیری بیداری اسلامی در آن بود

وی دلیل اصلی تحریک دولت‌های غربی و کشورهای شرقی برای حمله رژیم بعثی عراق در سال 1359 به ایران را، بیداری اسلامی مردمان آن دانست و تصریح کرد: دفاع پیر و جوان ایرانی از خاک کشور و ارزش‌های آن، مایه عظمت و شوکت ایران اسلامی بود که توانست قدرت و صلابت ایران را به جهانیان اثبات کند.

باقری با اشاره به حمایت‌های بسیاری از کشورها به منظور تأمین تجهیزات جنگی رژیم بعثی عراق برای حمله به خاک ایران، افزود: به یاری خداوند و همت جوانان ایرانی پس از هشت سال دفاع، ایران در مقابل رژیم تجاوزگر و تا دندان مسلح عراق پیروز شد و توانست بیداری اسلامی را به جهانیان مخابره کند، به طوری که اکنون ایران اسلامی به عنوان دانشکده بیداری اسلامی در دنیا مطرح شده و به الگوی بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، تقارن جشن‌های آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: نواخته شدن همزمان زنگ بازگشایی مدارس و زنگ انقلاب، می‌تواند عامل خوبی برای آشنایی بیشتر کودکان با انقلاب اسلامی و رشادت‌هایی که برای دفاع و صیانت از آرمان‌های انقلاب کشیده شده است، باشد.

ولایت مطلقه فقیه عامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی ایران

باقری بر لزوم تبیین و تفهیم اولیای دانش آموزان بر آثار و برکات انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: همان اندازه که بیان این ارزش‌ها و آرمان‌ها در مساجد برای روحانیون و در مدارس برای معلمان دانش آموزان ضروری است، در محیط خانواده نیز بیان ثمرات دفاع از انقلاب اهمیت دارد که لازم است اولیای دانش آموزان به این مسائل توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به انقلاب‌های رخ داده شده در دیگر کشورها و بی‌ثمر بودن آنها، بر اهمیت ولایت فقیه و نقش آن در جاودانگی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دلیل اصلی نتیجه‌بخش نبودن بسیاری از این انقلاب‌ها، ناشی از فقدان ولایت در آنها است که این مطلب نیز باید به فرزندان و نسل‌های بعدی به خوبی تفهیم شود.

وی افزود: مردمان کشورهایی نظیر لیبی، مصر، عراق و تونس با وجود تحمل مشقت‌های بسیار، انقلاب کردند ولی به دلیل نداشتن پیشوا و رهبری واحد، انقلاب‌هایشان حافظ و نگهدارنده‌ای نداشت، که در نتیجه به سرعت رنگ باخته و به دست بیگانگان افتاده‌اند.

باقری خاطرنشان کرد: بیان این ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به فرزندان سبب می‌شود تا از کودکی با برکات و عزت انقلاب رشد کرده و به سربازان نسل‌های آینده حریم کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام/61006/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول