اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

انحصارطلبان موجب سقوط جامعه می‌شوند

امام جمعه رفسنجان گفت: افرادی که برای خود جایگاه ویژه قائلند، انحطاط اخلاقی و فساد اجتماعی به وجود می‌آورند و انحصارطلبی آنها موجب سقوط جامعه است.

انحصارطلبان موجب سقوط جامعه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان یکی از حقوق خدا بر گردن انسان را اطاعت از امر وی و پرهیز از گناهان خواند و اظهار داشت: انحصارطلبی و خود برتربینی از خطرناک‌ترین ضدارزش‌ها در جامعه است و افرادی که برای خود جایگاه ویژه قائلند، موجب انحطاط اخلاقی در جامعه و فساد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... می‌شوند.

رمضانی‌پور افزود: کسی که خود را منحصر می‌داند، ممکن است، موجب زوال نعمت‌ها شود و لذا امام علی (ع) فرآیندهای انحصارطلبی را ایجاد حسد، دشمنی، اختلاف در جامعه، پراکندگی، ضعف، سستی و زبونی جامعه، زوال و نابودی نعمت‌ها خوانده‌اند.

وی بیان داشت: بالاترین مقام برای وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) این بود که عبد خداوند بود و انسان نیز باید عبد خداوند باشد.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به آیات قرآن در مورد انحصارطلبی اظهار کرد: انحصارطلبان در زمین خواهان برتری‌جویی و سرکشی هستند و سرانجامِ این‌گونه افراد به خوبی ختم نمی‌شود.

رمضانی‌پور ابراز داشت: پیامبر اعظم (ص) کسانی را اهل خیر و آخرت دانسته‌اند که کم‌رو و باحیا و با کردار و گفتاری سنجیده‌اند و محاسبه نفس خود را دارند و هنگامی که خواب هستند، دل‌هایشان به یاد خداست و اهل نیرنگ نیستند و برای آسایش دیگران خود را به خطر می‌اندازند و زمانی که افراد در غفلت به سر می‌برند، آنها از ذاکرین هستند.

وی با اشاره به برخی مجالس آلوده به گناه تصریح کرد: برخی مجالس مورد پسند امام زمان (عج) نیست و نباید آغاز زندگی مشترک دو جوان مسلمان با گناه همراه باشد.

این مسئول اذعان داشت: برخی مراسم عروسی تا بعد از نیمه شب با سر و صدای گروه‌های موسیقی همراه است که موجب آزار همسایه می‌شود که در این مواقع همسایه‌ها موظفند به نیروی انتظامی اطلاع دهند و نیروی انتظامی هم با توقیف ابزارآلات موسیقی این گروه‌ها موجب شود تا دیگر چنین خلل‌هایی به وجود نیاید.

رمضانی‌پور با برشمردن برکت‌های ازدواج بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «زنان و مردان بی‌همسر را همسر بدهید، زیرا با این کار خداوند اخلاق آنها را نیکو و روزی‌هایشان را زیاد می‌کند و بر مروت و غیرت آنها می‌افزاید».

وی پیروزی کشتی‌گیران ایران و قهرمانی در دنیا را نشانه عظمت و اقتدار ایران در سطح بین‌المللی دانست.

امام جمعه رفسنجان همچنین از هفته دفاع مقدس یاد کرد و ابراز داشت: دستاوردهای دفاع مقدس بسیار ارزنده هستند و این هفته را باید گرامی بداریم.

رمضانی‌پور به تحولات منطقه اشاره و بیان داشت: شعله‌ور نشدن آتش جنگ به نفع همه ملت‌ها است.

انتهای پیام/80016/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول