اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

کسب روزی حلال موجب ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود

امام جمعه موقت یاسوج کسب روزی حلال را موجب ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه دانست که با اصرار بر کسب آن هیچ‌گاه معضلات اجتماعی گریبانگیر افراد نمی‌شود و این‌گونه جامعه به سمت و سوی انحراف کشیده نخواهد شد.

کسب روزی حلال موجب ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و در خطبه نخست با اشاره به تجارت در اسلام و کسب روزی حلال اظهار کرد: هر عملی که برای کسب حلال صورت گیرد از سوی اسلام جایز شمرده شده است.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: مال حلال در زندگی انسان آثار و برکاتی دارد و بر عکس آن مال حرام موجب نابودی و فنا می‌شود.

حسینی‌صدر ادامه داد: برای کسب حلال از سوی خداوند دستوراتی فرستاده شده که پیامبران و ائمه آن را در اختیار انسان‌ها قرار داده‌اند از جمله این که در تجارت و داد و ستد نباید قسم یاد کنیم.

وی در همین خصوص به روایتی اشاره کرد و گفت: از شیطان سؤال کردند به کدام گروه از گمراه شدگان بیش از همه علاقه داری که از بازاریان یاد کرد و سپس از شیطان پرسیدند چرا به این گروه علاقه‌مندی که شیطان از علاقه خود به دغل‌بازی آن‌ها گفت ولی به این نکته هم اشاره کرد که به آن‌ها گفتم اگر دغل‌بازی می‌کنید دیگر قسم دروغ نخورید که این کار آن‌ها فراتر از دغل‌بازی بود.

خطیب جمعه موقت شهر یاسوج کسب روزی حلال را موجب ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه دانست که با اصرار بر کسب آن هیچ‌گاه معضلات اجتماعی گریبانگیر افراد نمی‌شود و این‌گونه جامعه به سمت و سوی انحراف کشیده نخواهد شد.

امام‌جمعه موقت یاسوج در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر یاسوج ایران اسلامی را الگوی همه جهان اسلام در مناسک حج دانست که به حج ابراهیمی شکوه و عظمت بخشیده و از فرمایش رهبری و امام راحل گفت که حج را نقطه وحودت امت اسلامی نام نهاده‌اند.

وی با بیان این سخن امام راحل که فرمودند اگر همه مسلمانان سطل آبی را بر روی رژیم اشغالگر قدس بریزند آن رژیم غاصب را آب خواهد برد در ادامه بر این نکته تأکید کرد و گفت: اگر امروز مسلمانان جهان این سخن امام را با وحدت خود جامه عمل بپوشانند دیگر خبری از این غده سرطانی نخواهد بود.

امام جمعه موقت یاسوج به موضوع سوریه و طرح روسیه برای خلع ید آمریکا برای جنگ‌افروزی در سوریه و منطقه اشاره کرد و گفت: اگر ایران اسلامی وارد این قضیه نمی‌شد این طرح روسیه هم سرانجامی نداشت.

حسینی‌صدر تصریح کرد: نشریات و رسانه‌های عربی و نزدیک به قطر و عربستان تلاش زیادی کردند که بگویند ایران نقشی در این موضوع نداشته ولی کسی در دنیا نیست که به نقش اصلی جمهوری اسلامی در منطقه پی نبرده باشد.

انتهای پیام/2571/ط30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول