اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

ادای زکات فرهنگ عمومی جامعه شود

امام جمعه قروه گفت: توجه به ادای فریضه زکات در جامعه باید به صورت فرهنگ عمومی در آید.

ادای زکات فرهنگ عمومی جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا پیش از ظهر امروز در نشست شورای زکات قروه با بیان این مطلب اظهار کرد: هر نعمتی که خدای تعالی به انسان عطا فرموده زکاتی دارد که با دادن زکات تطهیر و پاکی اموال و ایجاد زمینه رشد و نمو مال فراهم می‌شود.

وی دین مبین اسلام را دارای دیدگاهی ویژه در خصوص جامعه و انسان اعلام کرد و افزود: اگر در جامعه تمامی احکام و دستورات اسلامی در عمل پیاده شود، مشکلات جامعه بشری برطرف خواهد شد که بخشی از معضلات فعلی اجتماع مسلمانان، ناشی از عدم رعایت دستورات مؤکد اسلام درخصوص پرداخت زکات، خمس، انفاق است.

احیا افزود: این واجب الهی موجب تطهیر روحی و پاک شدن ثروت و مال می‌شود. بار ارزشی زکات در جامعه اسلامی ما بسیار اهمیت دارد و با پرداخت وجوهات آن یکی از دستورات مؤکد و واجب دین مبین اسلام رواج یافته و بار ارزشی مسئله برجسته شده و جایگاه اصلی خود را به دست می آورد وبسیاری از معضلات و مشکلات اقتصادی و مالی مسلمانان کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: احیاء فریضه زکات مانند دیگر فرایض دینی در کشور به منظور تزکیه اموال و پاکسازی نفوس مسلمانان و رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه صورت می‌گیرد.

امام جمعه قروه  سمت و سو دادن این فریضه واجب الهی در خدمت رفع فقر و محرومیت از چهره جامعه را ضروری خواند و گفت: توسعه مشارکت مردمی از طریق ترویج مبانی اعتقادی و اخلاقی در جامعه، کمک شایانی نیز به توسعه طرح‌های عمرانی دولت خواهد داشت.

به گفته امام جمعه قروه، پرداخت زکات دست‌آوردهای مهمی برای اهل ایمان دارد که تزکیه نفس و افزایش اموال در رأس آنهاست و به همین جهت در موارد متعددی در قرآن شریف زکات در کنار نماز آمده است که حاکی از اهمیت و ارزش زکات است.

وی گفت: زکات، درمان دردهاى اقتصادى جامعه است.

حجت‌الاسلام احیا با تاکید بر اینکه ادای زکات نباید به عنوان یک کار اداری دیده شود، بلکه همه باید خود را موظف به احیای این فریضه الهی بدانند.

وی اختصاص معادل زکات جمع‌آوری شده برای اجرای طرح‌های عام‌المنفعه را موجب بهره‌مندی دولت از ثمرات این واجب الهی عنوان کرد و افزود: این اقدام دولت در مقام عمل باید به عنوان یک فرهنگ باشد و نه تنها پیشبرد یک طرح عمرانی.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول