اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان کوهبنان:

20 درصد پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلاف خانوادگی است

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان گفت: در حال حاضر 20 درصد از پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلافات خانوادگی است.

20 درصد پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلاف خانوادگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسن سلطانی ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر دعاوی خانوادگی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند که پرونده‌های حقوقی شامل مطالبه نفقه و مهریه و همچنین الزام به تمکین طلاق است.

وی افزود: پرونده‌های کیفری شامل ترک انفاق، ایراد ضرب و جرم عمدی و توهین می‌شوند که با کمی دقت در پرونده‌ها علت تشکیل اکثر آنان دخالت والدین در زندگی مشترک، اعتیاد به مواد مخدر، بالا بودن سطح توقعات زوجین، عدم بلوغ اجتماعی و فکری و بعضا عدم اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر در زمینه‌های مختلف به چشم می‌خورد.

دادستان عمومی و انقلاب کوهبنان عنوان کرد: دادگستری بر اساس تکلیف، پیشگیری و پیگیری لازم را انجام می‌دهد اما امر پیشگیری نه در توان دادگستری و نه‌تنها وظیفه دادگستری است، لذا می‌طلبد تمام ادارات و ارگان‌ها در این راستا دستگاه قضایی را بنا به وظیفه‌ای که دارند، یاری کنند.

سلطانی تصریح کرد: به ویژه دانشگاه‌ها، ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... در این مهم نقش بسزایی دارند.

وی متذکر شد: در حال حاضر 20 درصد از پرونده‌های حقوقی مربوط به اختلافات خانوادگی است و حدود پنج درصد دعاوی کیفری این دسته از پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند.

در این جلسه بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس و تذکر آسیب‌های اجتماعی به والدین، اختصاص موضوع در خطبه‌های نماز جمعه، استفاده از وجود کارشناسان خبره خانواده در تذکر و تفهیم سبک زندگی اسلامی، راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری، الزام خانواده‌ها برای حضور زوجین نزد مشاوران مربوطه قبل از ازدواج، تهیه برنامه‌های صوتی و تصویری از سبک زندگی اسلامی و توزیع بین مردم تأکید شد.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول