اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی بیجار خبر داد

بیجار کمترین آمار جرائم را در استان کردستان دارد

فرمانده انتظامی بیجار گفت: آمار وقوع جرائم در بیجار نسبت به سایر شهرستان‌های استان پایین است.

بیجار کمترین آمار جرائم را در استان کردستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، رحمت‌الله کریمی عصر امروز در نشستی با حضور خبرنگاران و دانش‌آموزان برتر کنکور 92 در محل فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: آمار وقوع جرائم در  بیجار نسبت به سایر شهرستان‌های استان پایین است.

به گفته وی، نیروهای انتظامی بیجار با تمام توان و به صورت شبانه‌روزی در راستای ایجاد امنیت پایدار در این شهرستان تلاش می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بیجار از کشف محموله بزرگ تجهیزات ماهواره‌ای در این شهرستان خبر داد و افزود: طی 6 ماهه نخست سال‌جاری در زمینه جرائم اخلاقی، تصادفات منجر به فوت و جرائم مربوط به مواد مخدر در سطح شهرستان کاهش چشمگیری داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل و هنجارهای فرهنگی نیز کشفیات قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و با ارائه آموزش‌های لازم اقدامات خوبی در سطح شهرستان در این زمینه انجام شده است.

کریمی با اشاره به افزایش 75 درصدی کشف جرائم اینترنتی توسط پلیس فتا در سطح کشور اظهار کرد: در زمینه وقوع جرائم اینترنتی خوشبختانه در این شهرستان با مورد خاصی برخورد نکرده‌ایم.

وی، پاک‌سازی قلیان‌سراها  و مکان‌های مخروبه که مورد استفاده معتادان قرار می‌گیرد در سطح شهرستان را ضروری دانست و بیان داشت: ترویج مواد مخدر و قلیان‌ سراها از اهداف اصلی دشمنان برای دور کردن جوانان ما از فرهنگ، ارزش‌ و اصالت ایرانی است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با پاک‌سازی این اماکن و ارائه آموزش‌های لازم در مورد تاثیرات مخرب استفاده از این مواد نقش بسزایی در کاهش جرائم مربوط به مواد مخدر در سطح شهرستان داشته است.

به گفته فرمانده انتظامی بیجار، جمع‌آوری قلیان سراها از سال گذشته در دستور کار نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفته و در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

مشارکت مردم سرمایه اصلی نیروی انتظامی است

کریمی در ادامه با بیان اینکه مشارکت مردم سرمایه اصلی نیروی انتظامی است، بیان کرد: 4 هزار فقره تماس‌های عملیاتی و مشاوره‌ای در 6 ماه نخست امسال در شهرستان ثبت شده که این نشانه اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از پرونده‌ها در نیروی انتظامی حل و فصل می‌شود، از راه‌اندازی مراکز مشاوره ای در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: و بیشتر این مشاوره‌ها در حیطه مشکلات خانوادگی است که پرونده این گونه مشکلات از طریق مراجع قضایی وارد کلانتری شده و در قسمت مشاوره با دادن مشاوره‌های کاربردی مشکلات حل و فصل خواهد شد.

فرمانده انتظامی بیجار بر همکاری مردم با کادر نیروی انتظامی تأکید کرد و بیان داشت: نیروی انتظامی امین مردم است و تمامی هم و غمش مرتفع ساختن مشکلات و ایجاد امنیت برای مردم است.

کسب علم و آگاهی جوانان کارسازترین اسلحه مقابل توطئه دشمنان

فرمانده انتظامی بیجار در ادامه با تقدیر از برترین‌های کنکور 92 در بیجار با بیان اینکه کسب علم یک نوع جهاد در راه خداست بیان کرد: جوانان و دانش آموزان بیجاری همواره در کسب علم که ارزشمندترین مقوله برای جامعه است پیشتاز بوده و این مایه افتخار و برگ زرینی  دیگر برای دیار گروس است.

وی پیشرفت جوانان ایرانی را  مایه مباهات و افتخار برای کشورمان و تیری بر قلب دشمنان عنوان کرد و افزود: کسب علم و آگاهی جوانان  و پیشرفت آنها در عرصه‌های بین‌المللی کارسازترین اسلحه مقابل توطئه دشمنان است.

کریمی، کسب علم را تیری بر قلب دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن امروز از طریق هجمه‌های فرهنگی و جنگ نرم با ما وارد جنگ شده که در این مرحله از زمان کسب علم و آگاهی جوانان مانع از رسیدن دشمنان به اهدافشان خواهد شد.

این مسئول اذعان داشت: از اهداف اساسی و اصلی دشمنان ترویج مدگرایی میان جوانان از طریق دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است که اجتناب از فرهنگ غرب و پایبندی به ارزش‌های اسلامی موجب دلسردی دشمنان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی قصد دور کردن جوانان از ارزش‌های اسلام و کسب علم و آموزه‌های دینی و جایگزینی آن بر گذران زندگی به بطالت از راه‌های غیراخلاقی و روی آوردن به اعتیاد و ترغیب برای براندازی انقلاب ایران کرده اند.

به گفته فرمانده انتظامی بیجار، اکنون دشمن سلاح‌های خود را کنار گذاشته و با جنگی نرم وارد میدان شده و قشر جوان را مرکزیت توجه قرار داده، چراکه بر استعداد جوانان ایرانی واقف است و چشم دیدن پیشرفت جوانان را ندارد.

توجه و عنایت ویژه نیروی انتظامی به مسائل فرهنگی قابل تقدیر است

کریمی در ادامه با اشاره به اهمیت و ترویج برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: اساس کار هر ارگان، سازمان و نهادی در ایران اسلامی بر فعالیت و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی بوده و نیروی انتظامی در این راستا با آموزش‌های لازم و برگزاری کلاس‌های قرآنی درون سازمانی است که رهبر معظم نیز به برگزاری کلاس‌های قرآنی در نیروی انتظامی تأکید کرد‌اند.

وی افزود: نیروی انتظامی قرآن و دستورات اسلام را سرلوحه کار خویش و فرامین رهبری را چراغ راه خود قرار داده است و تمام موفقیت‌های خادمان مردم و مملکت در نیروی انتظامی نشأت گرفته از همین مسئله است.

فرمانده انتظامی بیجار در پایان با تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بیجار  خبرنگاران را زبان گویای مردم و پل ارتباطی میان مسئولان و مردم بیان و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای انعکاس اخبار و نشان دادن نقاط قوت و ضعف عملکرد های مسئولان همواره تلاش کرده و ما مسئولان اجرایی هیچ‌گاه خبرنگاران را جدا از خود نمی‌دانیم.

به گفته این مسئول، رسالت خبرنگاران در آگاه‌سازی جوانان و انعکاس موفقیت‌های ایران اسلامی برای خنثی سازی شیطنت‌های دشمنان انکارناپذیر است.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول