اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

خلأ انتظامی در برخی مناطق بستر افزایش جرائم است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: خلأ نیروی انتظامی در برخی از مناطق سطح این استان بستری برای افزایش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.

خلأ انتظامی در برخی مناطق بستر افزایش جرائم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی پیش از ظهر امروز در جلسه معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، خلأ نیروی انتظامی در برخی از مناطق سطح استان را بستری برای افزایش جرائم دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی از مناطق حاشیه شهر سنندج همچون نایسر به دلیل نبود پاسگاه انتظامی به یکی از کانون‌های جرم‌ تبدیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تأکید کرد: پوشش انتظامی مناطق یکی از مؤلفه‌های پیشگیری از وقوع جرم است و این مهم باید مورد توجه ویژه مسئولان امر قرار گیرد.

بابایی افزود: اگر اتفاقی در این ناحیه منفصل شهری سنندج بیفتد تا رسیدن مأموران انتظامی مستقر در صلوات‌آباد به محل، مدت زمان زیادی طول می‌کشد که این مسئله موجب نارضایتی مردم می‌شود.

بابایی در ادامه با اشاره به طرح مسئله عیون اماکن و خودرویی در جلسه، خاطرنشان کرد: 20 نفر از شاغلین ادارات را برای اجرای طرح عیون اماکن سنندج معرفی خواهیم کرد که از آموزش‌های لازم نیز برخوردار شده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: برای اجرای طرح مذکور در شهرستان‌های سقز و کامیاران نیز آمادگی داریم تا 20 نفر را معرفی کنیم.

دادستان نظامی و انتظامی کردستان نیز در این جلسه آسیب‌شناسی را بهترین راهکار ترویج و نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: علت‌یابی مشکلات موجود منجر به نتیجه می‌شود.

ایرج عباسی خاطرنشان کرد: احیا و ترویج فریضتین امر به معروف اگر از سطح ادارات شروع شود بازخورد و نتیجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: رفع پاسخ سربالا به ارباب رجوع و ایجاد بی‌اعتمادی در بین مردم نسبت به اشتباه کارمندان از مواردی است که باید در سطح ادارات تذکر داده شود.

دادستان نظامی و انتظامی کردستان تصریح کرد: اگر نحوه برخورد و رفتار کارمندان ادارات مطابق قانون و موازین اسلامی باشد به عنوان یک الگو در جامعه مورد توجه قرار گرفته و دامنه مشکلات کم خواهد شد.

عباسی در پایان ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را موجب افزایش امنیت اجتماعی دانست و متذکر شد: همه ما در این راستا با توجه به موقعیتی که داریم مسئول بوده و باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول