اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پیشگیری‌های قضایی معاونت پیشگیری از وقوع جرم:

ارتقای دانش حقوقی مشاوران املاک در کاهش وقوع جرائم موثر است

سرپرست اداره پیشگیری‌های حقوقی قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای دانش حقوقی مشاوران املاک در پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی تاثیرگذار است.

ارتقای دانش حقوقی مشاوران املاک در کاهش وقوع جرائم موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا شهبازی امروز در جلسه آموزش و ساماندهی مشاوران املاک شهرستان زاهدان اظهار داشت: تلاش ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم این است تا با تبیین مواد قانونی برای مشاوران املاک از وقوع جرائم مربوط به این حوزه پیشگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه کشورهای جهان با بررسی‌های دقیق در زمینه پیشگیری از وقوع جرم به این نتیجه رسیده‌اند که باید آحاد مردم در تمام زمینه‌ها، پیشگیری را آغاز و در این راستا با دولت همکاری مستمر داشته باشند.

شهبازی تصریح کرد: با بررسی پرونده‌های مختومه در محاکم قضایی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، محرز گردید که تعداد زیادی از پرونده‌های مختومه در محاکم ناشی از  عدم داشتن دانش حقوقی و فنی لازم و یا کم توجهی یا سهل انگاری بعضی از افراد در بنگاه‌های املاک است.

سرپرست پیشگیری‌های حقوق قضایی معاونت با تاکید بر حضور مالکان در بنگاه در هنگام معامله خاطرنشان کرد: هر گاه ملکی فروخته می‌شود باید همه مالکان یا مالک خاص در بنگاه حضور داشته باشند که متاسفانه در بعضی از صنوف به ویژه صنوف املاک عدم رعایت این امر موجب بروز اختلاف خانوادگی و فامیلی و منجر به تشکیل پرونده می‌شود.

شهبازی گفت: مشاوران املاک در هنگام معامله حتما از طرفین معامله، کارت ملی و شناسنامه معتبر را مطالبه و مالکیت فروشنده بر ملک نیز باید محرز و مسلم باشد.

در ادامه مقرر شد با همکاری اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه املاک، صنف مشاوران املاک و اداره ثبت اسناد دوره‌های آموزشی مختلف برای مشاوران املاک برگزار گردد.

انتهای پیام/75005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول