اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری میناب عنوان کرد

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های تعرض به اراضی ملی

رئیس دادگستری میناب گفت: پرونده متعرضان به اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های تعرض به اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، منوچهر خیرخواه صبح امروز در نشست کمیته حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی میناب تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم را از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضا ذکر کرد و افزود: قوه قضاییه در این زمینه فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای را انجام داده است.

وی در ادامه به بیان نقش منابع طبیعی و اهمیت اراضی ملی در کشور پرداخت و گفت: دستگاه قضایی در زمینه جلوگیری از تجاوز و تصرف در اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه فراوانی را پیش بینی و با همکاری نهادهای متولی عملیاتی کرده است.

خیرخواه همچنین پیشگیری را مهمترین راهکار برای مقابله با افراد قانون شکن و سودجو و حفاظت از عرصه‌های ملی عنوان کرد و گفت: برخورد سخت و قهری با متخلفان همیشه منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود.

رئیس دادگستری میناب با بیان این که حفاظت از اراضی ملی تنها به عهده دستگاه قضا و دادگستری‌ها نیست اظهار داشت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه و مردم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم به عهده همه مسئولان و متولیان است و فرد، ارگان و مسئولی که احساس مسئولیت و عزم جدی در این مسیر داشته باشد به راحتی می‌تواند از بیت المال حفاظت و حراست کند.

خیرخواه در بخش دیگری از سخنان خود به کوتاهی برخی ارگان‌ها در زمینه عمل به قانون و وظایف قانونی اشاره کرد و گفت: اگر نهاد و دستگاهی به وظایف قانونی خود جامه عمل نپوشاند کار بر سایرین سخت و عملکرد دیگران نیز زیر سئوال می‌رود.

رئیس حوزه قضایی میناب بیان کرد: تخریب منابع طبیعی و تجاوز به اراضی ملی تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی با تاکید بر این که حفاظت و صیانت از سرمایه‌های ملی و انتقال آن به نسل‌های آینده وظیفه آحاد مردم و مسئولان جامعه است تصریح کرد: عزم و اراده سیستم قضایی در برخورد با متخلفان جدی است و دادگستری پرونده‌های تجاوز به منابع طبیعی را به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/88004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول