اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس اعلام کرد

آغاز اجرای طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در فارس

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: در اجرای قانون بودجه سال 92 طرح بخشودگی جرائم تأمین اجتماعی در فارس اجرا می‌شود.

آغاز اجرای طرح بخشودگی جرائم تامین اجتماعی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، عبدالکریم نباتی با اشاره به تمهیدات فراهم شده در این زمینه اظهار داشت: به منظور تسهیل وصول مطالبات معوق سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال 1391 دارای بدهی قطعی شده حق بیمه و بیمه بیکاری به سازمان تأمین اجتماعی هستند، در صورتی که ظرف مدت چهار ماه از تاریخ اجرایی شدن این قانون نسبت به تسویه یا تعیین تکلیف اصل بدهی قطعی شده اقدام کنند، جریمه‌های حق ‌بیمه آنان (جرائم تأخیر تأدیه حق بیمه و بیمه بیکاری و جریمه تأخیر ارسال لیست) بخشوده می‌شود.

وی افزود: نزدیک به 61 هزار کارگاه از مجموع 105هزار کارگاه مشمول قانون تأمین اجتماعی، دارای بدهی افزون بر 2 هزار و 150 میلیارد ریال تا اسفند 91 هستند که طرح بخشودگی جرائم امسال که خصایص و تمهیدات ویژه‌ای را نسبت به طرح سال گذشته دارد، فرصت بسیار مغتنمی را برای ساماندهی و رونق چرخ اقتصادی این کارگاه‌ها فراهم می‌آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورتی که‌ این کارفرمایان درخواست کتبی خود مبنی بر پرداخت بدهی‌های قطعی معوقه بابت اصل حق‌بیمه، بیمه بیکاری و چهار درصد مستمری کارهای سخت و زیان‌آور تا پایان اسفند 1391 را طبق فرم‌های موجود در شعب تأمین اجتماعی حداکثر تا 19 دی ماه امسال ارائه و مبلغ مربوطه را به صورت یکجا در یکی از بانک‌های عامل به حساب سازمان واریز کنند، 100 درصد جرائم متعلقه آنان، مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در مورد تقسیط بدهی این کارفرمایان نیز ابراز داشت: آن دسته از ‌کارفرمایانی که توانایی پرداخت بدهی‌های خود را به صورت یکجا نداشته باشند، می‌توانند حداکثر تا 19 دی ماه سال جاری با ارائه و ثبت درخواست کتبی خود در دفتر شعبه، مشروط بر اینکه سررسید آخرین قسط بدهی از این تاریخ تجاوز نکرده و اقساط تعیین شده نیز در سررسیدهای مقرر پرداخت شود، نسبت به تقسیط بدهی اقدام و از بخشودگی تمام جرائم بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: چنانچه کارفرما به هر دلیل، هر یک از اقساط را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال، دریافت می‌شوند.

نباتی در ادامه گفت: چنانچه کارفرمایی بدهی‌های قطعی تا پایان اسفند 1391 خود را قبل از اجرای این طرح، تقسیط کند و اقساط آن نیز در حال پرداخت باشد، می‌تواند با ارائه درخواست کتبی، از بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار شود.

وی ادامه داد: چنانچه ‌کارفرمایان به بدهی‌های تا پایان اسفند 1391 که در مرحله برآوردی باشند معترض شوند، به دو صورت می‌توانند از بخشودگی جرائم استفاده‌ کنند.

این مسئول ادامه داد: در نخستین حالت در صورتی که کارفرما از اعتراض خود اعلام انصراف کند، می‌تواند حداکثر تا تاریخ 19 دی ماه امسال با ارائه درخواست کتبی، نسبت به پرداخت و یا تقسیط آن اقدام و از بخشودگی جرائم برخوردار شود.

وی اضافه کرد: در حالت دوم در صورتی که کارفرما کل مبلغ بدهی را قبل از تاریخ انقضا به حساب سپرده سازمان واریز کند، می‌تواند از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شود که در این حالت شعب و اداره کل تأمین اجتماعی استان باید چنانچه پرونده مطالباتی وی در هیئت‌های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات سازمان باشد حداکثر ظرف یک ماه بعد از ارائه درخواست کارفرما، به اعتراض او رسیدگی کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به بخشودگی جرائم کارفرمایانی که قبل از عملیاتی شدن این طرح نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کرده‌اند، نیز گفت: کارفرمایان واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی که از دی ماه سال جاری تا تاریخ عملیاتی شدن این طرح نسبت به پرداخت کل بدهی‌های قطعی معوقه تا اسفند ماه 91 به همراه جرائم متعلقه اقدام کرده‌اند، می‌توانند با ارائه درخواست از مزایای این طرح استفاده کنند که با اعمال این طرح، مبلغ جرائم پرداختی آنان به حساب بستانکاری کارگاه منظور می‌شود.

نباتی در پایان افزود: در صورتی که کارفرما بخشی از بدهی‌های قطعی معوقه را بعد از اول دی ماه سال جاری و تا تاریخ عملیاتی شدن این طرح به همراه جرائم متعلقه به حساب سازمان واریز کرده باشد، در صورتی می‌تواند از بخشودگی جرائم متعلقه برخوردار شود که تا 19 دی ماه امسال نسبت به پرداخت و یا تقسیط مانده مطالبات اقدام کند که در این حالت مبلغ پرداختی بابت جرائم در این دوره به حساب بستانکاری کارگاه منظور می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول