اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان 30 دستگاه اجرایی صورت گرفت

برگزاری نخستین گردهمایی نخبگان دستگاه‌های اجرایی قزوین

نخستین گردهمایی نخبگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین با حضور نمایندگان 30 دستگاه اجرایی و با هدف تشکیل کارگروه‌های نخبه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی این استان برگزار شد.

برگزاری نخستین گردهمایی نخبگان دستگاه‌های اجرایی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید اکبرپور در این گردهمایی که ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم یکی از مسائل مهم و اساسی جامعه است که در دین مبین اسلام نیز تأکید زیادی نسبت به آن شده است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موارد دینی است که برای کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه مورد تأکید زیادی قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد: در قانون اساسی نیز توجه ویژه‌ای به این مهم شده به طوری که یکی از بندهای قانون اساسی به موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

اکبرپور تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در سال‌های اخیر موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی با جدیت بیشتری در حال پیگیری است.

این مسئول بیان کرد: طرح پیشگیری از وقوع جرم طرح نوپایی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در حوزه‌های مردمی و سازمانی اقدامات مؤثری انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب و راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی تأثیر بسزایی دارد.

اکبرپور با اشاره به راهکارهای کاهش وقوع جرم در جامعه ابراز کرد: یکی از راهکارهای کاهش وقوع جرم در جامعه استفاده از ظرفیت هسته‌های مردمی و تشکیل کارگروه‌های کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما نیز در آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت جرایم و مجازات آن‌ها نقش مهمی در کاهش ارتکاب جرایم ایفا می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین اضافه کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر در حوزه بهداشت پرونده‌های متعددی وارد دستگاه قضایی می‌شود که با افزایش سطح آگاهی مردم قطع یقین تعداد این پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

اکبرپور افزود: با توجه به اینکه هزینه پیشگیری کمتر است، می‌توان گفت که قطع یقین پیشگیری از هر نظر به نفع جامعه تمام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: چراکه مجازات نمی‌تواند به کاهش وقوع جرم کمک کند بلکه فقط هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد و نمی‌توان اطمینان داشت که مجرم پس از سپری کردن دوره مجازات دوباره مرتکب جرم نشود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین عنوان کرد: به همین دلیل پیشگیری از وقوع جرم به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا با اجرای برنامه‌های کارشناسی شده ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کاهش میزان ارتکاب جرم در جامعه را نیز شاهد باشیم.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در نخستین گردهمایی نخبگان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین نمایندگان ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان حضور دارند تا کارگروه‌های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف همایش که کاهش وقوع جرم در جامعه است، هر ایده‌ای که بتواند راهگشا باشد، پذیرفته شده و پس از بررسی کارشناسانه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77010/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول