اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس مطرح کرد

شناسایی نخبگان دانشگاهی فارس در داخل و خارج از کشور

استاندار فارس گفت: وظیفه داریم که با شناسایی نخبگان دانشگاهی این استان که درون فارس، خارج از استان و یا خارج از مرزهای کشور به سر می‌برند، نسبت به ادای وظیفه به توسعه علم در فارس اقدام کنیم.

شناسایی نخبگان دانشگاهی فارس در داخل و خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، مهندس حسین صادق عابدین در جلسه با روسای دانشگاه‌های این استان و برگزارکنندگان کنگره پیشگامان پیشرفت با اشاره به ظرفیت‌های فارس، اظهار داشت: در شأن این استان است که حداقل ماهی یک‌بار شاهد برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های بین‌المللی با موضوعات مختلف باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس در این نشست که روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، صنعتی، پیام نور و آزاد اسلامی شیراز حضور داشتند، افزود: فارس با داشتن دانشگاه‌های مطرح در حد استانداردهای جهانی، قطب علمی کشور محسوب شده و وظیفه داریم که با شناسایی نخبگان دانشگاهی این استان که درون فارس، خارج از استان و یا خارج از مرزهای کشور به سر می‌برند، نسبت به ادای وظیفه به توسعه علم در فارس اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: کنگره پیشگامان پیشرفت باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاهیان و نخبگان استان فارس داشته باشد و برگزاری آن در شیراز باید با ارتقای کیفی ویژه‌ای همراه باشد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: انتظار داریم با برگزاری این کنگره حلقه‌ای از دانشجویان و جوانان در این استان شکل گیرد که در مورد سند اسلامی ایرانی پیشرفت، کامل‌کننده، مطالبه‌کننده و اجراکننده باشند.

در این نشست دبیر کنگره پیشگامان پیشرفت با اشاره به انگیزه‌های برگزاری این کنگره، موضوعات هدف این کنگره را تشریح و در مورد مشارکت اساتید و دانشجویان استان فارس به منظور ارتقای سطح کیفی این کنگره، تامین محل برگزاری کنگره، محل اقامت مدعوین و ... از استاندار فارس درخواست همکاری کرد.

محمد میرفخرایی تصریح کرد: موضوع اصلی این کنگره جوان ایرانی و پیشرفت خواهد بود و برای نخستین بار خارج از تهران و در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

در ادامه استاندار فارس نیز با تشکیل کمیته‌ای متشکل از روسای دانشگاه‌ها و مدیران ستادی استانداری، خواستار بررسی همه‌جانبه شرایط برگزاری این کنگره و تهیه و ارائه گزارش‌های منظم شد.

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول