اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های اختتامیه سومین جشنواره تابستانی

هجوم مردم برای خوردن کماج 140 کیلویی تا اجرای موسیقی با گویش‌های مختلف کشور

اختتامیه سومین جشنواره تابستانی همدان به برش کماج که از سوغات مهم همدان بود، اختصاص یافت که در همان ابتدای کار با هجوم مردم برای خوردن این شیرینی همدان همراه شد.

هجوم مردم برای خوردن کماج 140 کیلویی تا اجرای موسیقی با گویش‌های مختلف کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سومین جشنواره تابستانی همدان پس از اجرای 44 برنامه در 40 شب به کار خود پایان داد.

در این برنامه ابتدا پس از تلاوت قرآن مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان به جمع مردم آمد و ضمن خوش آمدگویی اظهار کرد: تلاش بی‌وقفه میراث فرهنگی و 186 پرسنل اداره کل میراث فرهنگی باعث شد تا 40 شب پرشور را در جشنواره تابستانی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شاهد باشیم.

علیرضا ایزدی با اشاره به برنامه‌های بی‌نظیری که در این جشنواره اجرا شد، افزود: این جشنواره با همکاری بخش خصوصی و گروه‌های مادستان، پروا و رسانه پارسی بسیار متنوع برگزار شد.

وی از تلاش میراث فرهنگی برای رساندن همدان به حق واقعی خود گفت و بیان داشت: همدان به عنوان نخستین پایتخت ایران زمین باید بتواند جایگاه خود را در ایران و جهان تثبیت کند.

در این مراسم که قرار بود کماج سوغات همدان به میزان 140 کیلو پخته و مقابل جایگاه مراسم چیده شد.

معاون عمرانی استاندار همدان و فرماندار همدان نیز مهمان این برنامه بودند.

 

اجرای گروه سرود کانون فرهنگی ـ هنری توحید با سه برنامه از بخش‌های جالب توجه اختتامیه جشنواره بود.

اما یکی از بخش‌های مهم این اختتامیه نواختن موسیقی با گویش‌های محلی سراسر کشور بود که با هر بار نواختن موسیقی هر گویش مسافران حاضر در همدان به وجد آمده و هیجانات خود را بروز می‌دادند.

قرائت اشعاری با لهجه همدان توسط شاعر کهنه‌کار تویسرکانی نیز از دیگر برنامه‌های خاص این مراسم بود چرا که در آخرین قطعه شعر خود از مادران جمع حاضر برای قرائت شعر «ننه جان» اجازه خواست که با استقبال همه مردم مواجه شد.

از ابتدای جشنواره تابستانی همدان مسابقه‌ای برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده بود تا با دریافت دفترچه‌هایی اقدام به ترسیم نقاط دیدنی همدان کنند و در پایان 171 نقاش کودک یک هزار و 710 نقاشی را  رسم کردند که در مراسم اختتامیه جشنواره از 10 نفر برگزیده تقدیر شد.

 

اما قسمت پایانی مراسم اختتامیه سومین جشنواره تابستانی همدان به برش کماج که از سوغات مهم همدان بود، اختصاص یافت که در همان ابتدای کار با هجوم مردم برای خوردن این شیرینی سنتی همدانی همراه شد.

با همه این تفاسیر سومین جشنواره تابستانی همدان که 40 شب برنامه‌ را در آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تله کابین گنجنامه، بلوار ارم و... تدارک دیده بود به پایان رسید که به گفته مدیر کل میراث فرهنگی همدان هر شب پنج هزار نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شدند.

سومین جشنواره تابستانی همدان در راستای معرفی همدان به گردشگران داخلی و خارجی و ایجاد فضای مفرح و شاد برای مدت زمان حضور آنها در همدان به کار خود پایان داد اما با توجه به اینکه همدان در فصل پائیز و زمستان نیز زیبایی‌های خاصی دارد، امیدواریم مسئولان امر برای این فصول نیز برنامه‌هایی را برای جذب گردشگر داشته باشند.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول