اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خبر داد

پخت کماج 140 متری در استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: با توجه به ثبت کماج استان در آثار ملی، در شب ولادت امام رضا (ع) و طی برگزاری مراسمی با عنوان «بدرقه مسافران»،140 متر کماج پخت می‌شود.

پخت کماج 140 متری در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری همدان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در بحث گردشگری شاهد پیشرفت‌ها و البته کم و کاستی‌هایی هستیم که رفع کمبودها در برنامه کاری قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی در همدان طی 40 روز گفت: پایان این جشنواره در روز 26 شهریورماه خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در چند نقطه استان خبر  داد و گفت: این نمایشگاه در شهر همدان در آرامگاه بوعلی سینا، باباطاهر و تپه هگمتانه برگزار شد و با همکاری شهرداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت در 80 غرفه به فعالیت پرداخت.

وی تصریح کرد: در این ایام برنامه‌های دیگری چون مسابقه نقاشی، جشنواره جنگ شادی و اقوام ایرانی، مسابقات کوهپیمایی، برنامه‌ «سفرنامه» با همکاری صدا و سیما و رژه موتورسواران و خودروهای قدیمی و کلاسیک اجرا شد.

ایزدی با اشاره به برگزاری تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار برای نخستین بار در استان گفت: تجلیل از خانواده شهید خرم‌جاه یکی از افتخارات ما در این زمینه بوده است.

وی از اجرای کنسرت موسیقی علیرضا قربانی در سالن ابن‌ سینای اداره ارشاد طی امروز و فردا خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ادامه داد: با توجه به ثبت کماج استان در آثار ملی، در شب ولادت امام رضا (ع) طی برگزاری مراسم اختتامیه با عنوان «بدرقه مسافران» پخت 140 متر مربع کماج را به صورت نمادین خواهیم داشت.

وی همچنین به برگزاری باغ پرندگان با 70 نوع پرنده در محل پارکینگ طبقاتی تله‌‌کابین اشاره کرد که این روزها در معرض بازدید عموم است.

ایزدی به موضوع تخریب میدان آرامگاه باباطاهر پرداخت و اضافه کرد: اقدام دیرهنگام مسئولان امر در زمینه بازسازی پارک آن، باعث شده است که چهره شهر در ایام گردشگری زشت شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها امسال نیز با افزایش 17 درصدی گردشگر در سطح استان مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به هفته جهانگردی در روزهای پنجم تا 12 مهرماه اشاره کرد و ادامه داد: در این ایام افتتاح دو کاروانسرا و بازدید از شهر زیرزمینی ارزانفود را در راستای ثبت جهانی آن در برنامه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم برداشت گردو، جشنواره انگور و آلو در روستای ملهم‌دره و جشنواره ملی سفال از جمله برنامه‌های این ایام است.

ایزدی از بزرگداشت میر‌سیدعلی همدانی خبر داد و گفت: این جشنواره‌ از سطح ملی به بین‌المللی ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 37 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در پایان از حضور علی‌اکبر ولایتی در همایش میرسیدعلی همدانی خبر داد و گفت: امیدواریم در این همایش شاهد حضور شخصیت‌های بین‌المللی نیز باشیم.

انتهای پیام/89026/ل/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول