اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

برگزاری مراسم مدافعان حرم 3 در جوار آرامگاه حجت‌الحق

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری مراسم مدافعان 3 در جوار آرامگاه بوعلی سینا خبر داد.

برگزاری مراسم مدافعان حرم 3 در جوار آرامگاه حجت‌الحق

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: در ایام دهه کرامت و برگزاری مراسم جشن و سرور به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) مراسم معنوی مدافعان حرم 3 امشب در جوار آرامگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی افزود: در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق ( ع) مجموعه میراث فرهنگی استان افتخار داشت در همین مکان با همکاری دیگر مجموعه‌های فرهنگی دو شب ضمن اقامه عزا برای رئیس مکتب شیعه مراسم مدافعان حرم 2 را برگزار کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه این دو برنامه در کنار برنامه‌های فرهنگی هنری سومین جشنواره تابستانی همدان گنجانده شده، ابراز داشت: از عید سعید فطر تا تولد امام رضا (ع) 22 برنامه متنوع در سومین جشنواره تابستانی همدان طراحی شده که برنامه‌های مذهبی جزو همین برنامه‌ها پیش‌بینی شده بود.

به گفته وی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مجموعه فرهنگی نمازگزاران پارک کودک، مدیریت هتل آرین و گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر و مردم ولایت‌مدار دارالمؤمنین همدان در این برنامه همکاری بسیار نزدیک با مجموعه میراث فرهنگی همدان داشته و دارند.

ایزدی با بیان اینکه سعی شده برای پربارتر بودن این برنامه فرهنگی و مذهبی از یکی از مداحان برجسته کشور دعوت شود یادآور شد: با هماهنگی که دفتر امام جمعه همدان انجام دادند از مهدی سلحشور یکی از مداحان برجسته کشور دعوت شده تا در مراسم امشب مدیحه‌سرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم متدین همدان همیشه و در همه صحنه‌های انقلاب و مراسمات مذهبی حضوری پررنگ داشتند و برگزاری مراسم مدافعان حرم به منزله اعلام آمادگی از دفاع از حرم عمه سادات و خواهر گرانقدر و بی‌نظیر امام حسین (ع) است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اذعان کرد: در صورتی که کوچک‌ترین اهانت و تعرضی به حرم حضرت زینب (س) و عمه سه ساله سادات حضرت رقیه (س) در سوریه شود به طور قطع مردم ایران به خصوص همدان آرام نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم معنوی در آرامگاه بوعلی سینا بسیار تأثیرگذار خواهد بود افزود: میدان آرامگاه بوعلی سینا و به تبع آن مقبره حجت‌الحق یکی از اماکنی است که مسافران و مردم زیادی در آن تردد دارند پس برگزاری مراسم در این مکان، خروجی فرهنگی خوبی خواهد داشت.

ایزدی ابراز داشت: این مراسم فرهنگی مذهبی شنبه 23 شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در محل آرمگاه بوعلی سینای همدان برگزار می‌شود که خانواده‌های مذهبی و ولایت‌مدار و محب اهل‌بیت (ع) به خصوص حضرت زینب (س) می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

انتهای پیام/89020/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول