اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد

خرید 1.5 میلیون جلد کتاب در قالب «کتاب من»/ سامانه سامک فعال می‌شود

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: تاکنون 1.5 میلیون جلد کتاب در قالب طرح «کتاب من» در کشور خریداری و تقدیم مخاطبان شده است.

خرید 1.5 میلیون جلد کتاب در قالب «کتاب من»/ سامانه سامک فعال می‌شود

سید عارف علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اعتبار خرید منابع کتابخانه‌ای کشور همه ساله افزایش پیدا می‌کند به طوری که سال گذشته حدود 27 میلیارد تومان صرف هزینه منابع اعم از کتاب، نشریات، نرم‌افزار و سامانه اطلاعاتی کردیم.

وی با یادآوری اینکه امسال این رقم قطعاً افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مشکل ما در خرید منابع، بودجه و اعتبار نیست بلکه توزیع کتاب در کتابخانه‌هاست که گاه از ناشران می‌خواهیم با تجدید چاپ کتاب‌های مورد‌نظر را تهیه کنند که این خود فرایند دو سه ماهه است که گاه زمان‌بر و وقت‌گیر است.

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: وضعیت کاغذ و نوسانات قیمتی آن مشکلاتی را در حوزه چاپ و نشر کتاب‌ها فراهم آورده بود که این امر یک عامل کنترل کننده برای رویکردها و عملکردهای سریع و آنی ماست.

علوی با بیان اینکه طرح «کتاب من» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است، افزود: طرح «کتاب من» سقف خاصی ندارد و علاقه‌مندان به کتاب و اعضای کتابخانه‌ها هر درخواستی داشته باشند ما به آن عمل خواهیم کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در قالب طرح «کتاب من» که ناظر بر نیاز عضو است سامانه جدیدی را در دست طراحی داریم که عضو فقط از طریق این سامانه می‌تواند درخواست کتاب کند.

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور زمان تهیه کتاب را 15 روز تا 2 ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون در قالب طرح «کتاب من» بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون تومان خرید اتفاق افتاده است به طوری که تاکنون 1.5 میلیون خرید کتاب در قالب این طرح در کشور صورت گرفته است.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی سامانه سامک به عنوان انتخاب منابع از سوی کتابداران خبر داد و ابراز داشت: در این سامانه قدرت نظر‌سنجی بالا رفته و مخاطبان می‌توانند نظر جمعی خود را در مورد کتاب‌ها مطرح کنند.

وی تصریح کرد: این سامانه در آستانه تکمیل و افتتاح قرار دارد و ما از طریق این سامانه کمک می‌کنیم تا کتابداران ما نظرات خود را در مورد یک کتاب و استقبال مردم از آن اعلام کنند.

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: در این سامانه بخش‌های مختلف برای نظر‌سنجی تعریف شده است که کتابدار می‌تواند در مورد بخش‌های ویژه نظیر خانواده، دفاع مقدس، علوم و فنون و.... دیدگاه خود را از طریق این سامانه اعلام کند.

علوی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در این زمینه آموزش‌های لازم به کتابداران داده شده است  که بر اساس آن امیدورایم سامانه سامک بتواند نظر آنها را تبیین کند.

انتهای پیام/62001/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول