اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خواستار شد

برگزاری مانور مقابله با سیلاب در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خواستار برگزاری مانور مقابله با سیلاب در اردبیل شد.

برگزاری مانور مقابله با سیلاب در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، علی اسلامی اظهار داشت: برگزاری این مانور می‌تواند میزان آمادگی و سطح امکانات استان برای مقابله با چنین حوادثی را برآورد کند.

وی با بیان اینکه برخی کارشناسان به دلیل وضعیت فیزیکی بخش‌هایی از مسیر رودخانه بالیقلو، از وقوع سیلاب نگرانی دارند، تصریح کرد: در صورتی که مانوری با این محور برگزار شود، می توان میزان آمادگی دستگاه‌ها را سنجید.

اسلامی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، امکانات و ضعف‌های مدیریت سیلاب سنجیده شده و برای آن برنامه‌ریزی مدون صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد: در کنترل دامنه آسیب، میزان تعامل دستگاه‌های اجرایی نقش اصلی را داشته و می‌تواند حتی پس از حادثه زمینه بازتوانی آسیب‌دیدگان را فراهم کند.

وی در مورد ساختمان جدید این اداره کل نیز اضافه کرد: این ساختمان هم اکنون مورد استفاده است و در نظر داریم تا پایان مهر ماه در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات را نیز برطرف کنیم. 

طرح آموزش امداد و نجات به دهیاران در اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل از اجرای طرح آموزش امداد و نجات به دهیاری‌های استان خبر داد.

نصیب نجفی بیان کرد: این طرح در قالب تفاهمنامه سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور و سازمان امداد و نجات در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه در راستای فعال‌سازی توان امدادی روستاییان با آموزش و جلب مشارکت آنهاست، ادامه داد: ارتقای سطح ایمنی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا قبل از ورود تیم‌های امداد و نجات به صحنه حادثه و استفاده از توانمندی دهیاری‌ها در نظم‌دهی به صحنه حادثه از اهداف این تفاهمنامه است.

نجفی گفت: در صورتی که دهیاری‌ها آموزش امدادی لازم را ببینند، می‌توانند در کنترل دامنه حوادث بازوی یاریگر دستگاه‌های اجرایی باشند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از سازماندهی امدادی 873 دهیاری فعال در سطح استان خبر داد و افزود: کارت عضویت امدادی به دهیاری‌ها در راستای این طرح صادر می‌شود.

به گفته نجفی حفظ و احیای منابع طبیعی با کمک منابع طبیعی، ایجاد کتابخانه از طریق نهاد کتابخانه‌های عمومی، رسیدگی به مناطق محروم روستایی با کمک بسیج سازندگی، توسعه گردشگری روستاها با مشارکت میراث فرهنگی، ثبت اتفاقات چهارگانه تولد، فوت، طلاق و ازدواج با مشارکت ثبت احوال و توسعه ICT‌های روستایی با کمک معاونت فناوری از جمله زمینه‌های همکاری پیش‌بینی شده در این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/62006/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول