اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و محیط زیست پارس جنوبی خبر داد

برگزاری مانور اطفای حریق مخازن گازوئیل در نیروگاه BOD عسلویه

رئیس ایمنی و محیط زیست پارس جنوبی از برگزاری مانور اطفای حریق مخازن گازوئیل در نیروگاه BOD عسلویه خبر داد.

برگزاری مانور اطفای حریق مخازن گازوئیل در نیروگاه BOD عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسن آخوندی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت است.

وی افزود: تلاش برای رشد و توسعه این منطقه از اولویت‌های صنعت نفت است و در این مسیر اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

رئیس ایمنی و محیط زیست پارس جنوبی از برگزاری مانور اطفای حریق مخازن گازوئیل در نیروگاه BOD عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مانور مهم و بزرگ سطح آمادگی نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

آخوندی تصریح کرد: مانور آمادگی به منظور مقابله با حریق‌های گسترده به صورت مشترک توسط تیم عملیاتی HSE سازمان منطقه ویژه پارس و نیروگاه BOD عسلویه در مخزن ذخیره گازوئیل این نیروگاه برگزار شد.

وی عنوان کرد: آمادگی و واکنش تیم ایمنی و آتش‌نشانی نیروگاه و منطقه ویژه پارس در مواجهه با حریق‌های گسترده، بررسی وضعیت تامین آب و پشتیبانی از خودروهای آتش‌نشانی و ارزیابی نحوه رهبری و هدایت تیم‌های مختلف توسط مسئول عملیات از جمله اهداف برگزاری این مانور است.

این مسئول گفت: همزمان با اعلام سناریو آتش‌سوزی در مخزن بزرگ ذخیره‌سازی گازوئیل نیروگاه BOD عسلویه تیم عملیاتی ایمنی و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه با 2 خودرو آتش‌نشانی همراه با 2 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند.

آخوندی عنوان کرد: تیم عملیاتی سازمان منطقه ویژه پس از هماهنگی با واحدهای ایمنی نیروگاه، پس از اطفای حریق ساختگی و ایمن‌سازی منطقه، مصدومان احتمالی سانحه را به محیط امن انتقال دادند.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس به دلیل دارا بودن مخازن عظیم ذخیره‌سازی مواد قابل اشتعال، دارای شرایط ویژه‌ای از نظر ایمنی است و این امر وظیفه HSE سازمان منطقه ویژه پارس را به عنوان HSE ارشد منطقه به منظور مقابله با حوادث احتمالی خطیر کرده است و برگزاری این دسته از مانورها می‌تواند نقشی مهم در افزایش هماهنگی‌ها در مواقع بروز حوادث داشته باشد.

انتهای پیام/2451/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول