اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی خرم‌دره خبر داد

کاشت 1500 نهال در بخش سیلاب نصیرآباد

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره گفت: یک‌هزار و 500 اصله نهال در بخش سیلاب نصیرآباد کاشت شد.

کاشت 1500 نهال در بخش سیلاب نصیرآباد

غلامرضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرم‌دره با اشاره به انجام عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان خرم‌دره اظهار داشت: سال گذشته یک‌هزار و 500 اصله نهال در بخش سیلاب نصیرآباد کاشت شد.

وی با اشاره به تلاش صورت گرفته در زمینه حفاظت از عرصه‌های ملی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره در سال گذشته از 19 هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان حفاظت کرد.

منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره به نقش مشارکت مردم در منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد:‌ برای افزایش مشارکت مردمی در منابع طبیعی، کارشناسان و برنامه‌ریزان نقش مهم و اساسی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه وجود برخی از مشکلات و موانع از سوی این گروه موجب عدم مشارکت مردمی شده است، ابراز داشت: عدم توانایی در برقراری ارتباط سازنده با مردم و همچنین بی‌اعتقادی به اهمیت مشارکت مردمی در حفظ و احیای منابع طبیعی در برخی از کارشناسان و برنامه‌ریزان از این موانع محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌دره افزود: بسته بودن سیستم تشکیلاتی اجرایی برای مشارکت مردم و همچنین فقدان ارتباط بین مراکز تحقیقاتی با کارشناسان و بخش‌های اجرایی از دیگر علل محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تسریع مشارکت، ترویج دو رهیافت دو مرحله‌ای به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: آموزش کارشناسان و برنامه‌ریزان و آموزش بهره‌برداران این دو مرحله هستند.

محمودی با اشاره به راهکارهای لازم موجود برای دستیابی به مشارکت بیشتر تصریح کرد: باید جایگاه ترویج در منابع طبیعی به دقت تبیین و نسبت به سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: باید قبل از اجرای پروژه‌ها، مطالعات اقتصادی و اجتماعی با حضور مردم و بهره‌برداران صورت بگیرد.

انتهای پیام/73002/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول