اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان:

مانور اطفای حریق در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از برگزاری مانور داخلی اطفای حریق و امداد و نجات در محل اداره مخابرات و الکترونیک منطقه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

مانور اطفای حریق در مجتمع بندری امام خمینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته، با اشاره به اجتناب ناپذیربودن لزوم رعایت اصول ایمنی از سوی واحد‌ها و نیروهای عملیاتی منطقه اظهار داشت: به همین منظور و بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده پس از اطلاع حادثه آتش سوزی به مرکز ایمنی و آتش نشانی این مانور در محل اداره برق اداره مخابرات و الکترونیک منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) برگزار شد.

خجسته تصریح کرد: طی این عملیات، اقدام به مصدومیت نمادین و خارج نمودن فرد حادثه دیده از محل، انتشار دود در اثر سرایت و شعله‌ورشدن پوشش پلاستیکی دیواره‌های کاذب ساختمان، تخلیه ساختمان و خروج تمامی پرسنل و افراد از درون ساختمان و نیز انجام عملیات جستجو جهت دیگر حادثه دیدگان احتمالی از اهم اقداماتی است که در این سناریو اجرا شد.

وی همچنین افزود: رسیدن نیروهای ایمنی و آتش نشانی به محل حادثه و انجام بررسی‌های اولیه توسط فرمانده عملیات و دستور قطع برق، دستور انجام عملیات تهویه و نیز اعزام تیم عملیاتی جهت اطفاء حریق تابلو برق از دیگر بخش‌هایی است که طی انجام عملیات مانور مورد توجه قرار گرفت.

معاون دریایی و بندری بنادر و دریانوردی خوزستان ارتقای ایمنی در سطح اداره کل، آمادگی بیشتر تیم واکنش در شرایط اضطرار و آشنایی کارکنان با نحوه عملیات اطفاء حریق و خروج اضطرار، ارتقاء توان نیروهای واکنش سریع ایمنی و آتش نشانی به هنگام بروز حوادث مشابه احتمالی را از اهم اهداف این مانور عنوان نمود.

ادارات حراست (ISPS)، برق و تاسیسات، گشت (HSE) و بیمه، رفاه و بهداشت عمومی در محل برگزاری مانور تا پایان عملیات جهت ارائه کمک‌های اولیه به مصدومین احتمالی و سایر اقدامات لازم حضور و همکاری قابل توجه‌ای داشتند.

انتهای پیام/2329/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول