اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

مانور آغاز سال تحصیلی جدید 25 شهریور ماه برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری مانور آغاز سال تحصیلی جدید در تاریخ 25 شهریور ماه خبر داد.

مانور آغاز سال تحصیلی جدید 25 شهریور ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی در ستاد ساماندهی بازگشایی مدارس استان که امشب در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای ساماندهی مدارس در سال تحصیلی جدید استان را به هفت قطب تقسیم کرده و در قالب آن پنج کمیته نظارت، ارزیابی، ساماندهی، تبلیغ و توجیه راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در بخش ساماندهی نیروی انسانی با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارتخانه صورت گرفت، میزان ساعت کار نیروی حق‌التدریسی مشخص و به وزارتخانه ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از توزیع کتب ابتدایی در سراسر استان خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر کتب پایه ابتدایی در تمام نفاط استان به خوبی توزیع شده است و در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت.

وی به آموزش نیروی انسانی در مقاطع مختلف اشاره کرد و بیان داشت: در مقطع سوم دبستان و هفتم متوسطه که از مقاطع بسیار مهم هستند به ترتیب 3 هزار و 3 هزار و 500 نیرو آموزش لازم را دیده‌اند.

فلاحی ادامه داد: پیش از آغاز سال تحصیلی به منظور شناسایی مشکلات و رفع آن‌ها به تفکیک هر یک از شهرستان‌ها با مسئولان ذیربط جلساتی در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

وی در ادامه به نقل و انتقال معلمان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: مرحله اول نقل و انتقال معلمان به طور کامل صورت گرفته و مرحله اضطراری آن در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان ما در سیستم «سناد» آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند و اکنون مدارس ما برنامه‌ریزی درسی خود را انجام داده‌اند.

وی از برگزاری مانور آغاز سال تحصیلی در تاریخ 25 شهریورماه خبر داد و گفت: این مانور به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای شروع سال تحصیلی جدید است.

فلاحی ادامه داد: همچنین در تاریخ 31 شهریورماه امسال معلمان به همراه کادر اجرایی در مدارس حضور خواهند داشت و اقدامات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید را بررسی می‌کنند.

وی، موضوع تأمین و تجهیز مدارس و ادارات را از مشکلات و نگرانی‌های این مرکز آموزشی عنوان کرد و افزود: امروز برق بسیاری از مدارس ما در شهرستان‌ها به دلیل بدهی قطع است؛ به عنوان مثال در شهرستان هفتگل 72 ساعت به ما فرصت داده‌اند تا بدهی خود را پرداخت کنیم؛ در غیراینصورت برق آنجا هم قطع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کمبود تجهیزات و عدم اعتبار در بخش سرویس ایاب و ذهاب مدارس روستایی از دیگر نگرانی‌های ما بوده که امیدواریم برطرف شود.

وی به ارتقای سطح علمی استان در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: امروز رتبه علمی استان از 27 به 12 ارتقا یافته است.

فلاحی ادامه داد: در سال جاری برای اولین بار در کنکور رتبه‌های تک رقمی داشتیم که بعد از تهران با استان‌های اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص دادیم.

انتهای پیام/72015/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول