اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جشن میلاد امام‌ رضا (ع) در دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار شد

مراسم جشن میلاد امام‌ رضا (ع) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل ‌سنت هرمزگان برگزار شد.

جشن میلاد امام‌ رضا (ع) در دفتر امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام اصغر کهوری‌زاده کارشناس جذب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان پیش از ظهر امروز در این مراسم با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) بیان کرد: یک مسلمان باید خصلتی از پروردگار، خصلتی از پیامبر (ص) و خصلتی را از ائمه اطهار (ع) در خود به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه خصلت پروردگار ستارالعیوب بودن و عیب پوشی است گفت: آبروی مومن از آبروی کعبه هم بیشتر است و نباید با گناه‌هایی که اکثرا هم از طریق زبان صورت می‌گیرد، آبروی کسی را برد و حق کسی را ضایع کرد.

کارشناس جذب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان خصلت پیامبران را خوش‌رفتاری دانست و افزود: اگر در تاریخ شکل‌گیری اسلام نگاه کنیم می‌بینیم چقدر پیامبر (ص) متحمل رنج و عذاب شدند اما باز هم ایشان خوش‌رفتاری می‌کردند تا دل‌های مردم را به سوی خود جذب کنند.

وی با اشاره به داستان زندگی سعدبن معاذ از اصحاب پیامبر (ص) تشریح کرد: سعدبن معاذ کسی بود که پیامبر (ص) شخصا بر جنازه وی نماز خواند و مقام بالایی داشت اما مورد عذاب قبر قرار گرفت و علت آن چیزی جز بداخلاقی با خانواده نبود.

حجت‌الاسلام کهوری‌زاده با بیان اینکه خصلت ائمه اطهار «صبر» بود اظهار کرد: بسیاری از پیامبران از جمله حضرت شعیب (ع) و حضرت یونس(ع) قوم خود را نفرین کردند اما وجود نازنین امام‌ علی (ع) با وجود 25 سال خانه‌نشینی و تحمل سختی‌ها باز هم بر بدی‌ها و اذیت‌ها صبر می‌کردند.

وی در این مراسم که با حضور قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار شده بود با بیان اینکه خداوند صابران را دوست دارد گفت: در مورد صبر احادیث، روایات و آیات زیادی داریم و نتیجه آن پاداش دنیوی و اخروی است.

انتهای پیام/88001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول