اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه تربت حیدریه:

تبیین پیوند دین با سیاست بهترین آموزه سیاسی امام رضا (ع) است

رئیس حوزه علمیه تربت حیدریه گفت: از بهترین آموزه‌های سیاسی امام ‌رضا (ع) تبیین پیوند دیانت با سیاست است.

تبیین پیوند دین با سیاست بهترین آموزه سیاسی امام رضا (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، صبح امروز در آخرین روز از دهه کرامت و همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی ‌ابن ‌موسی الرضا (ع)، مراسم جشن ولادت این امام همام در محل حوزه علمیه مرحوم هراتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عصمتی، رئیس حوزه علمیه هراتی در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین محافلی آشنایی با سیره و مکتب رضوی و بیان کرامات اهل‌بیت (ع) به سفارش اکید امام رضا (ع) بوده است. 

وی افزود: تقوا و عبادت و بندگی خداوند متعال یکی از بارزترین شاخصه‌های مکتب امام رضا (ع) است و انسان با بندگی و تقوا می‌تواند به اوج کمال و سعادت برسد.

رئیس حوزه علمیه تربت حیدریه تصریح کرد: اصولی‌ترین، اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین آموزه‌های سیاسی که از سیره امام هشتم (ع) می‌توان آموخت حدیث معروف و آشنای سلسة‌الذهب است که امام هشتم این آموزه‌ها را به زیبایی ماندگار کرد.

به گفته حجت‌الاسلام عصمتی، البته همانگونه که فهم هر آیه قرآن نیاز به آشنایی با شان نزول آن دارد، شأن و جایگاه و معنای هر حدیث نیز باید برای مردم تبیین و تفسیر شود تا عمق حدیث درک شود.

امام جمعه موقت تربت حیدریه عنوان کرد: امام رضا (ع) هنرمندانه حقانیت امامت خود را و غاصبانه بودن خلافت عباسی را به مردم نشان دادند و این امر را ماندگار کردند.

حجت‌الاسلام عصمتی اشاره‌ای نیز به بازگشایی حوزه‌های علمیه و مدارس کرد و افزود: کسب علم و دانش یکی دیگر از خصلت‌های مکتب اهل‌بیت (ع) است.

وی یادآور شد: فراگیری علم توسط دوست‌داران اهل‌بیت (ع)، آنان را خوشحال می‌کند به‌طوری که در بسیاری از مشکلات علمی به مدد و یاری جویندگان علم می‌آیند و مشکلات را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول