اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

قرض‌الحسنه از ارکان اقتصاد اسلامی و مصداقی از تقوا است

امام جمعه آبپخش گفت: قرض‌الحسنه از ارکان اقتصاد اسلامی و مصداقی از تقوا است.

قرض‌الحسنه از ارکان اقتصاد اسلامی و مصداقی از تقوا است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام خداداد رضایی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح شعبه آبپخش بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: حمایت از اقشار نیازمند و مستضعف جامعه موضوع مهمی است که مسئولان در تمامی سطوح باید به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: قرض‌الحسنه از مسائل مهمی است که در جوامع اسلامی به‌منظور رفع نیاز افراد کم‌توان و نیازمند به آن توجه می‌شود و نتایج مطلوبی به دنبال داشته است.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی تاکید فراوانی به مساله قرض‌الحسنه شده و این مهم به‌منزله قرض به خداوند متعال تلقی شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه قرض‌الحسنه از رویکردهای اقتصادی دین مبین اسلام است، بیان داشت: از جمله موارد اقتصادی که در قرآن به آن سفارش شده موضوع کمک به دیگران در قالب سنت نیکوی قرض الحسنه است.

وی اضافه کرد: قرض الحسنه واقعی مصداقی از ایمان و تقوا است که رواج آن در جامعه موجب جلب برکات الهی برای جامعه و دست اندرکاران احیا و توسعه این سنت است.

این مسئول اذعان داشت: افتتاح بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آبپخش با توجه به رویکرد حمایتی این بانک اتفاق میمونی است که در آستانه میلاد امام رضا (ع) شاهد آن هستیم.

امام جمعه آبپخش تصریح کرد: به مسئولان این بانک تاکید می‌کنم در ارائه خدمات دیدگاه ویژه‌ای نسبت به نیازمندان و قشر مستضعف داشته باشند و اولویت خاصی برای ایشان قائل شوند.

رضایی بیان داشت: پرداخت تسهیلات از مسائلی است که سبب گرایش مردم به سمت بانک‌ها می‌شود و هر اندازه میزان این تسهیلات افزایش یابد استقبال مردم از بانک‌ها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم خیرین جامعه آبپخش در افزایش سرمایه این بانک مشارکت داشته باشند و همه افراد و اقشار جامعه به‌عنوان مبلغی برای افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آبپخش اقدام کنند.

انتهای پیام/2452/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول