اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اردبیل

700 طلبه در هفت مدرسه علمیه استان اردبیل مشغول تحصیل هستند

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: 700 طلبه در بیش از هفت مدرسه علمیه استان اردبیل مشغول تحصیل و فرا گرفتن علوم و معارف اسلامی هستند.

700 طلبه در هفت مدرسه علمیه استان اردبیل مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان اردبیل که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و جمعی از طلاب و روحانیان در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: تعداد پذیرفته‌شدگان در حوزه‌های علمیه استان اردبیل 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوریکه به نظر می‌رسد طلاب جوان و جدید بتوانند از سال تحصیلی جدید به تحصیل، تهذیب و کسب کمالات اقدام کنند.

وی تصریح کرد:‌ روحانیان به عنوان الگوها و پیشگامان جامعه باید در حفظ تقوا، زهد و عبادت عقلانی و مدبرانه پیشقدم شوند و بدون نگرش و نگاه‌های متفاوت سعی کنند در آموزش علوم و فنون مختلف به مهارت واقعی دست پیدا کنند.

نوروزی خاطر نشان کرد: انتظار داریم در سال تحصیلی جدید طلاب و روحانیان بیش از هر زمان دیگر در سنگر علم، تخصص و فقاهت بتوانند تمام کید استکبار جهانی را خنثی کرده و آنها را در نطفه خفه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم عضو جامعه مدرسان قم و قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) نیز در سخنانی اضافه کرد: پیمودن راه حق و حقیقت و کسب تقوا بسیار مراقبت و مواظبت نیاز دارد و روحانیان به عنوان سربازان امامت (عج) در این باب باید خودشان را به نعمت درایت، تیزبینی، تهذیب و تقوا مجهز کنند.

حجت‌الاسلام علی سید رحیمی بیان کرد: امروز در بسیاری از حوزه‌ها نگاه و توجه همه مردم به علما و روحانیان طرز نگاه، زندگی و نگرش آنها در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که این قشر باید حرمت و عظمت خود را بیش از هر زمان دیگر حفظ کرده و به اعتماد عمومی در این باب پاسخ مثبت دهند.

این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: در سال تحصیلی جدید ما از روحانیان و طلاب انتظار داریم با مراقبت بیشتر در اعمال فردی و اجتماعی سعی کنند شایسته‌ترین الگوی معرفتی و تربیتی به جامعه ارائه شود.

وی مهم‌ترین رکن سربازان حقیقی امام عصر (عج) در دوران غیبت را رکن آگاهی، بصیرت و مجهز شدن به عنصر تقوا اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه همه مردم به ویژه روحانیان نقش جدی و اساسی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول