اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) صورت می‌گیرد

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان تهران در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران چهارشنبه 20 شهریورماه از ساعت 8.30 تا 12 با حضور اساتید برجسته حوزه‌های مقدسه علمیه، مقامات کشوری، طلاب حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم، با همت و توسط حوزه علمیه تهران در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش حضور مرجع عالیقدر شیعه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی که به افاضه و ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، سخنرانی علمای اعلام حضرات آیات استادی و مقتدائی و حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی رشاد از دیگر قسمت‌های این آیین خواهد بود.

مسئول برگزاری این مراسم معنوی با اشاره به سابقه و جایگاه حوزه علمیه استان تهران در میان حوزه‌های علمی شیعی گفت: با توجه به سوابق علمی و تاریخی و ریشه‌دار بودن حوزه‌های علمیه در تهران، بجاست تا با انجام مراسمی، فعالیت‌های این حوزه مهم شیعی در زمینه علوم دینی را ارج نهیم.

وی در ادامه به روند آماده سازی فضای حوزه علمیه تهران برای شروع آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: 16 شهریورماه شروع فعالیت علمی حوزه علمیه تهران در سال تحصیلی 93-92 است و به‌طور رسمی، طلاب در کلاس‌های درس حاضر شده و از محضر اساتید ارجمند بهره می‌گیرند. به همین مناسبت و با توجه به مصادف شدن این آغاز با ایام سوگواری امام به حق ناطق، حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام که پدر معنوی و مؤسس حوزه های علمی شیعی است، بر آن شدیم تا با برپایی مراسمی معنوی، شور و انگیزه شروع این آغاز پربرکت را افزون کرده و مقدمات هم افزایی همه جانبه حوزه تهران را شاهد باشیم.

انتهای پیام/2462/ک/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول