اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

خانواده‌ها جوانان را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان به تحصیل در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

خانواده‌ها جوانان را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس علمیه استان اظهار کرد: خانواده‌ها و والدین باید فرزندان خود را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کانون انسان‌سازی و هدایت معنوی جامعه است و نقش موثری در تربیت دینی و اخلاقی جوانان دارد.

امام جمعه اراک خاطر‌نشان کرد: در سال‌های گذشته حوزه‌های علمیه در استان مورد کم‌لطفی و بی‌مهری مردم قرار گرفته‌ بودند و از رونق خوبی برخوردار نبودند، اما ظرف چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه حوزه‌های علمیه و افزایش تعداد محصلان هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم احیای حوزه‌های علمیه تاکید کرد و افزود: حوزه‌های علمیه با پرورش و تربیت مراجع بزرگ نقش بسیار موثری در ترویج سنت پیامبر اعظم (ص) داشتند لذا می‌طلبد امروز این جایگاه احیا شود.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه مراکز نورانی انتشار علم، ایمان و معارف اسلامی محسوب می‌شوند و از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

امام جمعه اراک ادامه داد: ترویج و گسترش معارف اسلامی و تبیین آموزه‌های اسلامی و قرآنی در جامعه از مهم‌ترین وظایفی است که طلاب خواهر و برادر باید به آن بپردازند.

دری ‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه تربیت طلاب از ضروریات امروز جوامع اسلامی است، ادامه داد: با توجه به شرایطی که دشمنان برای ضربه ‌زدن به اسلام به وجود آورده‌اند، فعالیت حوزه‌های علمیه، پرورش طلاب دینی و تبلیغ دین مبین اسلام می‌تواند تمام تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی بر لزوم پاسخگویی به شبهات دینی، شناخت مسائل روز جامعه و افزایش دایره دانش طلاب تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با پرورش طلبه‌های رسالت‌شناس از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردارند و تقویت این حوزه‌ها ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی همچنین با تاکید بر اهمیت تعامل حوزه و دانشگاه گفت: علم بدون تقوا و تقوای بدون علم هیچکدام ارزشی ندارد و با تعامل بین حوزه و دانشگاه است که علم و تقوا در کنار یکدیگر ارزش پیدا می‌کند.

دری ‌نجف‌آبادی افزود: ایجاد حلقه‌های جدید اتصال حوزه‌های علمیه با مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی الگوهای اسلامی را در دانشگاه‌ها نهادینه خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی نیز گفت: بیش از 700 نفر متقاضی حضور در حوزه‌های علمیه استان بودند که از این تعداد 310 نفر پذیرفته شدند.

انتهای پیام/87010/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول