اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

گذرنامه‌ زائران حامل موادمخدر باطل و 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: زائران حج تمتع که دارای مواد مخدر باشند از یک سال تا 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شوند و در مواردی گذرنامه‌های آنها باطل می‌شود.

گذرنامه‌ زائران حامل موادمخدر باطل و 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی صبح امروز در دیدار با کارگزاران حج تمتع استان کرمان اظهار داشت: با زائرانی که در هنگام سفر به حج تمتع حامل موادمخدر باشند بر اساس قانون برخورد جدی می‌شود.

وی اذعان داشت: زائران دارای مواد مخدر از یک سال تا پنج سال ممنوع‌الخروج می‌شوند و در مواردی گذرنامه‌های آنها باطل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مدیران کاروان‌ها باید قبل از حرکت کاروان در نشست‌های آموزشی نسبت به ارایه تذکرات لازم درباره همراه نداشتن مواد مخدر از سوی زائران به افراد معتاد با استفاده از شیوه‌های تاثیرگذار کلامی اقدام لازم را انجام دهند.

توکلی ابراز داشت: در صورتی که در برخورد با زائران حامل مواد مخدر سخت‌گیری‌های لازم در داخل کشور انجام نشود، تبعات منفی از جمله دستگیری این اشخاص در عربستان و مشکلات بعدی برای آنها ایجاد می‌شود.

وی حفظ حرمت زائران حج تمتع را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: حرمت و اعتبار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

این مقام قضایی افزود: از برخورد قاطع با رائران حامل مواد مخدر ابایی نداریم و این امر در دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار با جدیت دنبال می‌شود.

توکلی از حج به عنوان تنها عبادت واجبی که باید به صورت دسته‌جمعی انجام شود یاد کرد و گفت: حج یکی از ارکان اسلام به شمار می‌رود و اگر رکنی سست شود، دین ضعیف می‌شود، بنابراین باید تلاش شود که این رکن مستحکم و ثابت بماند.

وی عنوان کرد: اگر در ایام حج هدف عمده این حرکت معنوی به زائران منتقل شود، اقدامی بسیار ارزشمند صورت می‌گیرد و به کارگزاران حجاج بیت‌الله‌الحرام توصیه می‌شود که سعی کنید زود خسته و دلگیر نشوید و با حفظ آرامش و متانت خود به عنوان یک مدیر صبور، متین و پایدار شناخته شوید.

به گزارش فارس، طی سال جاری یک هزار و 865 زائر از استان کرمان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول