اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ‌اداره حج و زیارت شهرستان کاشان خبر داد

4 مهر ماه نخستین اعزام زائران کاشانی به بیت‌الله الحرام

رئیس ‌اداره حج و زیارت شهرستان کاشان از انجام نخستین پرواز حجاج کاشانی از فرودگاه اصفهان به مقصد جده در صبح روز چهارم مهر ماه خبر داد.

4 مهر ماه نخستین اعزام زائران کاشانی به بیت‌الله الحرام

وحید اسکندری‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کوچکترین مسافر مناسک حج تمتع امسال شهرستان کاشان خانمی 22 ساله و متولد 1370 است و بزرگترین مسافر این سفر معنوی پیرمرد 90 ساله‌ای است که تاریخ تولد وی به سال 1302 برمی‌گردد.

وی تعداد مسافران خانم حج تمتع امسال شهرستان کاشان را 47 نفر بیشتر از آقایان اعلام کرد و یادآور شد: از 460 مسافر مناسک حج تمتع امسال شهرستان کاشان 253 نفر خانم و 206 نفر آقا هستند.

به گفته وی، این تعداد زائر خانه خدا از کاشان در پنج کاروان مدینه بعد به مدت سه روز و طی روزهای چهارم، پنجم و  ششم مهر امسال از فرودگاه اصفهان عازم فرودگاه جده در عربستان می‌شوند.

رئیس اداره حج و زیارت شهرستان کاشان افزود: زائرانی ‌که امسال موفق به تشرف شده‌اند ثبت‌نام‌کنندگان تا تاریخ اول دی ماه سال 84 هستند.

اسکندری یادآور شد: شهرستان کاشان در بین 32 استان کشور نسبت به تناسب جمعیتی در اعزام مسافران حج تمتع رتبه سیزدهم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه، اعزام نخستین کاروان حجاج کاشانی را اوایل مهرماه اعلام و خاطرنشان کرد: نخستین پرواز حجاج کاشانی از فرودگاه اصفهان به مقصد جده ساعت 6:45 صبح روز چهارم مهرماه آینده انجام می‌شود.

به گفته وی، دومین پرواز حجاج کاشانی ساعت 8:30 صبح روز پنجم مهرماه از فرودگاه اصفهان به مقصد جده انجام می‌شود.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان در ادامه با اشاره به اینکه سومین و آخرین روز اعزام حجاج کاشانی در ششم مهر ماه با انجام دو پرواز به پایان می‌رسد ابراز داشت: در این روز ابتدا ساعت 10:45 صبح و سپس ساعت 22:15 دقیقه شب کاروان از فرودگاه اصفهان به مقصد جده اعزام می‌شود.

اسکندری همچنین در خصوص زمان برگشت حجاج کاشانی بیان داشت: بر اساس برنامه اعلام شده قرار است عزیمت دو کاروان به عنوان نخستین کاروان حجاج این شهرستان ساعت 11:50 صبح روز پنجم آبان از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه اصفهان صورت گیرد.

به گفته وی، ساعت 10:50 صبح روز ششم آبان ماه نیز کاروان از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه اصفهان سفر خود را آغاز می‌کند.

اسکندری همچنین آخرین پرواز کاروان حجاج کاشانی را هفتم آبان ماه اعلام و عنوان کرد: در این روز کاروانی در ساعت 4:50 و کاروان دیگری در ساعت 19:50 فرودگاه مدینه را به مقصد فرودگاه اصفهان ترک می‌کند.

وی احتمال تغییر در تاریخ اعلام شده بازگشت حجاج کاشانی به میهن اسلامی را اجتناب‌ناپذیر دانست و متذکر شد: با توجه به اینکه پروازهای برگشت حجاج توسط پروازهای سعودی انجام می‌شود احتمال تغییر تاریخ اعلام شده وجود دارد. 

انتهای پیام/63009/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول