اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان میناب خبر داد

کاهش 16 درصدی سرقت در میناب / افزایش 285 درصدی کشفیات موادمخدر

فرمانده منطقه انتظامی شهرستان میناب با بیان عملکرد این فرماندهی طی ماه‌های اخیر از کاهش 16 درصدی وقوع سرقت‌ و همچنین افزایش 285 درصدی کشفیات مواد مخدر طی پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در میناب خبر داد.

کاهش 16 درصدی سرقت در میناب / افزایش 285 درصدی کشفیات موادمخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب واقع در شرق مرکز هرمزگان، هادی دیده‌ور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ارزش و جایگاه فعالان عرصه اطلاع‌رسانی را از نظر معنوی، اخلاقی و قانونی بسیار بلند و رفیع معرفی کرد و با اشاره به شخصیت شهید محمود صارمی، گفت: همه کسانی که در عرصه خبر و اطلاع رسانی شهد شیرین شهدات را نوشیده‌اند بقای حقیقت را بر بقای ظاهری خود ترجیح دادند.

وی افزود: خبرنگاران با رسالت پیامبر گونه خود طلایه داران بیداری و آگاهی در جامعه هستند.

این فرمانده انتظامی در ادامه با بیان اینکه تداوم و استحکام دین بر دو اصل قلم و شمشیر است، اظهار داشت: عزت و اقتدار دین با این سلاح حفظ می‌شود.

دیده‌ور ابراز داشت: قلم در دست خبرنگار و شمشیر در دست حافظان مرز و بوم است.

وی عنوان کرد: برای خبرنگار و صاحبان قلم همین بس که خداوند به قلم سوگند یاد کرده است.

فرمانده منطقه انتظامی میناب همچنین متذکر شد: فعالان خبری به عنوان وجدان‌های بیدار جامعه محسوب می‌شوند که سلامت فکری جامعه مرهون تلاش و مجاهدت آنان است.

این مسئول در ادامه بیان کرد: بخش اعظم اقتدار پلیس در کشور به سبب تلاش بی وقفه خبرنگاران در زمینه عملکرد پلیس در راستای وظایف محوله محقق شده است.

دیده‌ور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح خدمات ناجا در سطوح و رده‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: از 284 وظیفه‌ای که بر‌اساس قانون اساسی در رابطه با نظم و امنیت عمومی کشور وجود دارد تنها 21 وظیفه بر عهده نیروی انتظامی است.

وی با بیان این مطلب که براساس قانون 26 دستگاه، سازمان و نهاد رسمی و غیر رسمی وظیفه حفظ نظم و امنیت عمومی کشور را عهده دار هستند افزود: این در حالی است که هر مشکلی در جامعه به وجود می‌آید برخی به اشتباه آن را متوجه نیروی انتظامی می‌دانند.

این مسئول با تأکید بر اینکه تمام تلاش نیروی انتظامی بر این است تا نیرویی کارآمد برای نظام مقدس اسلامی باشد، ادامه داد: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به برقراری امنیت نیست بلکه لازمه تحقق امنیت، تعامل سازنده اقشار مختلف مردم و سایر دستگاه‌های مسئول با نیروی انتظامی است.

فرمانده منطقه انتظامی میناب در این نشست بافت شهری مناسب، میزان برخورداری هر منطقه از بسترهای مناسب شغلی و وجود اماکن تفریحی و گردشگری را از مهم‌ترین عوامل حفظ امنیت در آن منطقه عنوان کرد و با بیان اینکه شهرستان میناب با فرهنگی غنی و مردمی دیندار و مومن، بعد از بندرعباس به عنوان مرکز استان دومین شهرستان هرمزگان تلقی می‌شود، ابراز کرد: این در حالی است که این شهرستان هنوز از بسیاری از بسترهای ایجاد اشتغال محروم است و این با قدمت و آوازه آن سازگار نیست.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی با درایت هر چه تمام در کنار همه وظایف محوله در دل مردم رخنه کرده و ضمن این که خود را مامن مردم در همه مشکلات می‌داند با رصد کردن دقیق و هوشیارانه مشکلات و آسیب‌ها، آنان را با هدف چاره اندیشی مناسب به مسئولان ارشد انتقال می‌دهد.

دیده‌ور، تلاش‌های صورت گرفته در فرماندهی انتظامی میناب را در همه دوره‌ها مناسب ارزیابی و تصریح کرد: کسب رتبه برتر در زمینه ارائه خدمات مطلوب به مهمانان نوروزی و ارتباط اقتدار گرایانه با زندان و اجرای مانور قدرت در زندان میناب و تبدیل آن به طرح از مهم‌ترین فعالیت‌های نیروی انتظامی میناب طی یک سال اخیر است.

وی به کاهش 16 درصدی سرقت و رشد 36 درصدی افزایش کشف سرقت طی مردادماه سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: موفقیت پلیس در این زمینه در گرو تلاش نیرو و همکاری مردمی است.

فرمانده منطقه انتظامی میناب همچنین به دام انداختن هفت نفر از سارقان خودروهای نیسان در میناب و دستگیری پنج نفر از سارقان بانک‌های میناب در سال‌های 89 و 90 را از دیگر موفقیت‌های نیروی انتظامی ذکر کرد و اظهار داشت: پلیس در این راستا با پیگیری‌های فراوان و با به جریان انداختن پرونده‌های بلا اقدام گره کوری را باز کرد که رضایت مردم را نیز به همراه داشت.

دیده‌ور، میزان رشد کشف مواد مخدر در مردادماه سال جاری را 285 درصد عنوان کرد و اذعان داشت: به همت و تلاش پرسنل جان بر کف و فداکار نیروی انتظامی در میناب طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 150 درصد افزایش کشف مواد مخدر  داشته‌ایم.

وی ادامه داد: مقابله و دستگیری قاچاقچیان عمده مواد مخدر در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

فرمانده منطقه انتظامی میناب، میزان افزایش کشفیات قاچاق فرآورده‌های نفتی در میناب طی پنج ماهه نخست سال جاری 221 درصد اعلام کرد و در این راستا یک هزار و 274 خودرو فعال در زمینه قاچاق سوخت توقیف و پرونده آن جهت سیر مراحل قانونی به مراجع مربوط ارجاع داده شد.

این مسئول با بیان اینکه قاچاق و به ویژه از نوع فرآورده‌های نفتی ضربات جبران ناپذیری برای منطقه به همراه دارد راه برون رفت از این معضل را ایجاد بستر مناسب شغل، احداث کارخانه و مجتمع‌های تولیدی عنوان کرد و افزود: بهره گیری صنعتی و رفاهی از پتانسیل‌هایی نظیر دریا و کشاورزی با استفاده بهینه از توسعه فعالیت‌های مرتبط با دریا و سواحل و ایجاد مراکز تفریحی در سایه تعامل و عمل به وظیفه می‌توان معضل قاچاق را در میناب از رونق انداخت.

دیده‌ور با بیان اینکه بسیاری از معادلات پلیس در مواقع حساس براساس گزارش‌های مردمی حل می‌شود اظهار داشت: نیروی انتظامی در میناب آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: هرگونه گزارش تلفنی و کتبی بی هویت، فاقد امضا و بدون نام و نشان مرتبط با کار پلیس از مردم دریافت و پس از بررسی، تحقیق و کار اطلاعاتی در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: مردم می‌توانند با تماس با تلفن 197 یا با مراجعه به دفتر نظارت همگانی بر کار پلیس واقع در بلوار امام خمینی (ره) میناب روزهای سه شنبه هر هفته با فرمانده منطقه انتظامی و مسئولان بخش‌های مختلف نیروی انتظامی شهرستان دیدار و مشکلات خود را بیان کنند.

دیده‌ور، همچنین از تشکیل اتاق فکر در منطقه انتظامی میناب خبر داد و بیان کرد: این اتاق فکر به منظور بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات نخبگان، صاحبان اندیشه، روحانیون و اساتید دانشگاه تشکیل شده تا پس از دریافت نظرات برای برقراری نظم و امنیت مطلوب و حذف آسیب‌ها برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/88004/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول