اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد

لزوم آمادگی معنوی زائران حج پیش از سفر

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی بر لزوم آماده‌سازی دل‌های زائران خانه خدا در ایام باقیمانده تا اعزام تاکید کرد و گفت: ماندگارترین سوغات حج برای بستگان، دعا و مناجات کنار خانه خدا در حق آنان است.

لزوم آمادگی معنوی زائران حج پیش از سفر

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با توجه به قرارگیری در هفته حج اظهار داشت: بایدها و نبایدهایی در ارتباط با این سفر معنوی برای زائران خانه خدا وجود دارد که لازم است پیش از سفر به آن‌ها توجه کنند.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تمام لحظات ناب این سفر معنوی تاکید کرد و آن را توفیقی بزرگ برای زائران عنوان کرد و افزود: حج تمتع هدیه‌ای الهی از جانب پروردگار است که بنده به واسطه آن بر سر سفره‌ جهانی ویژه‌ای در خانه خدا دعوت می‌شوم.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به بیاناتی از مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد و گفت: لحظه لحظه این سفر معنوی با یاد خداوند متعال آمیخته شده است به طوری که زائران لبیک گویان وارد میعادگاه الهی می‌شوند و به یاد خداوند و با تبعیت از دستورات الهی مناسک ویژه حج را به‌جای می‌آورند بنابراین فراهم آوردن مقدمات پیش از چنین سفر مهمی ضروری است.

وی بر لزوم طلب مغفرت و تطهیر قلب پیش از سفر تاکید کرد و با توجه به این‌که امسال زائران حج تمتع آذربایجان غربی همگی مدینه بعد هستند، افزود: زائران استان لازم است از این فرجه به نحو احسن برای آماده‌سازی بیش‌تر دل‌های خود و تطهیر آن‌ها استفاده کنند تا با آمادگی بیش‌تر و حضور قلب بهتر و دل‌هایی آکنده از عشق و ایمان به خداوند وارد سرزمین وحی شوند و با دستانی پر بازگردند.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی این آمادگی پیش از سفر را لازمه ماندگارتر شدن آثار و برکات این سفر الهی عنوان کرد و ادامه داد: شایسته نیست لحظه‌ای از این سفر معنوی با غفلت و در کنار بازارهای مکه و مدینه سپری شوند.

وی ضمن نکوهش اقدامات برخی زائران ایرانی در حج‌های سال‌های گذشته افزود: روایات الهی بر آوردن سوغاتی سفر تاکید دارند ولی در شرایط کنونی با توجه به اوضاع منطقه و موضع‌گیری‌های برخی کشورهای عربی علیه کشورهای اسلامی این اقدام از جنبه‌های گوناگون نهی می‌شود.

حجت‌الاسلام قهرمانی بهترین تحفه از چنین سفر مهم برای بستگان را دعا و مناجات در حق آنان در کنار خانه خدا و مزار شریف پیامبر اکرم (ص) دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و کثرت افراد ثبت‌نام کننده و در صف انتظار برای حج تمتع، شاید این سفر تنها سفر حج تمتع برای زائرانی باشد که امسال عازم این سفر الهی می‌شوند و به طور قطع اتلاف لحظات چنین سفری می‌تواند مسبب حسرت و خسران فرد در آینده شود.

انتهای پیام/61006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول