اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان خبر داد

فعالیت 38 باب مدرسه خیرساز در استان زنجان

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان زنجان گفت: 38 باب مدرسه خیرساز توسط خیرین استان زنجان احداث شده است.

فعالیت 38 باب مدرسه خیرساز در استان زنجان

رحیم حاج نائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز استان زنجان با کمک 17 میلیارد تومانی خیرین کتابخانه‎ساز برای احداث کتابخانه برگزار شد.

وی با بیان اینکه خیرین زنجانی در مدرسه‎سازی رتبه نخست را در استان زنجان به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: پس از آن خیرین کتابخانه‎ساز در جایگاه دوم قرار دارند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان زنجان با اشاره به اینکه خیرین کتابخانه‎ساز نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند، گفت: این اقدام گام محکمی برای توسعه پایدار و فراگیر استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان زمانی به عنوان مهد علم و دانش محسوب می‌شد، گفت: در یک زمان 50 مجتهد صاحب نام در استان زندگی می‌کردند.

حاج نائبی با بیان اینکه افزایش کتابخانه‌های استان موجب تشویق مردم به امر کتاب و کتابخوانی می‌شود، گفت: با این اقدام سطح علمی جوانان که آینده‎سازان واقعی پیشرفت کشورمان هستند افزایش می‌یابد. امید است با همکاری خیرین استان فضای خوبی برای جوانان کشورمان که تشنه علم، دانش و معرفت هستند فراهم شود.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در امر مدرسه‎سازی رتبه دوم کشورمان را به خود اختصاص داده است، گفت: 38 باب مدرسه توسط خیرین استان زنجان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار باب کتابخانه عمومی خیرساز در استان زنجان فعالیت می‌کند، گفت: مهم‌ترین و بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور در استان زنجان احداث می‌شود.

حاج نائبی با بیان اینکه کتابخانه عمومی خیرساز شهرک گلشهر کاظمیه زنجان در حال احداث است، افزود: این کتابخانه با 7 هزار متر مربع مساحت و 2 هزار و 800 متر زیربنا توسط دکتر مصلی‎نژاد در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه خیرین برای آسایش و رفاه مردم آحاد جامعه از مال و ثروت خود می‌گذرند، گفت: خیرین مهم‌ترین مشعل‎داران جامعه هستند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان زنجان با بیان اینکه خیرین این فداکاری‌ها را از مکتب نورانی اسلام آموخته‌اند، افزود: خیرین ثروت خود را برای کارهای عام‌المنفعه و پیشرفت جامعه اهدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین دانشگاه، کتابخانه و مدرسه خیرساز استان زنجان توسط مرحوم حاج احمد مهدوی احداث شده است، گفت: هم‎اکنون طاهره مهدوی دختر این خیر ادامه‎دهنده راه پدرشان هستند.

حاج نائبی با اشاره به اینکه خیرین به باورهای عمیق دین دست یافته‌اند، گفت: باید همه تلاش کنیم از این فداکاری خیرین الگو بگیریم.

انتهای پیام/73008/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول