اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

خیرین با ایجاد فرصت‌های اشتغال محرومان را یاری ‌می‌رسانند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خیرین با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای محرومان و نیازمندان جامعه سعی می‌کنند آنها را در مسیر ارتقای شاخص‌های مختلف به ویژه ایجاد فضای کسب و کار آبرومند مدد رسانده و یاری کنند.

خیرین با ایجاد فرصت‌های اشتغال محرومان را یاری ‌می‌رسانند

رویا احمدیان امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما برای توانمند‌سازی مددجویان خود و رساندن آنها به استقلال مالی و خودکفایی واقعی به عنوان ماموریت اصلی بهزیستی در قبال جامعه هدف تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کردیم و سعی داریم زمینه‌های اشتغال و فرصت کار‌آفرینی مطلوب و مناسب را فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار جامعه هدف فرزندان مددجویان، زنان سرپرست خانوار و افراد معتادی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند از تسهیلات ویژه و برجسته ما برخوردار می‌شوند که در این زمینه آنچه قابل توجه به نظر می‌رسد پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی است که به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه معتادانی که موفق به ترک شده‌اند با 18 ماه پاکی می‌توانند از تسهیلات ویژه در ایجاد فرصت‌های اشتغال استفاده کنند، افزود: البته در این زمینه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کردیم افراد فاقد مهارت را برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز فنی و حرفه‌ای اعزام می‌کنیم تا در این زمینه بتوانند با یادگیری آموزش‌ها و مهارت‌های موردنظر به معنای واقعی زمینه و فرصت اشتغال مولد و کار‌آمد را بهتر از گذشته فراهم بیاورند.

احمدیان یادآور شد: در این زمینه تاکنون بیش از صدها نفر به مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و خصوصی معرفی شدند تا با کسب گواهینامه مهارت بتوانیم زمینه اشتغال مددجویان و جامعه هدف و بهزیستی را به صورت آبرومند و با حفظ عزت و کرامتشان فراهم کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در قالب تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف 5 میلیون تومان و خوداشتغالی تا سقف 10 میلیون تومان اعتبار و تسهیلات پرداخت می‌کنیم که در این زمینه همراهی خوب بانک‌های عامل را نیز در تامین سرمایه کار مددجویان بهزیستی به ویژه زنان سرپرست خانوار شاهد و ناظر هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اعلام اینکه در قالب گروه‌های همیار و تعاونی‌های هفت نفره نیز به صاحبان مشاغل، حرف و مهارت‌آموزان به شرط داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای تسهیلات مناسب پرداخت می‌شود، ابراز داشت: در این زمینه به نظر می‌رسد خیرین با مساعدت‌های مالی خود می‌توانند راهگشا عمل کرده و جامعه هدف ما را با ایجاد فرصت‌های اشتغال یاری و همراهی کنند.

احمدیان گفت: در سال‌های اخیر خیرین در این کار ماندگار و دارای اجر و ثواب بیشتر ورودی عالمانه داشتند و هر خیری که فرصت کار و اشتغال مولد را برای خانواده‌های نیازمند فراهم بیاورد بهتر از گذشته می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کرده و بیش از گذشته فرصت‌های رشد و توسعه روز‌افزون را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت سرمایه کار به 80 نفر از مددجویان بهزیستی در سال جاری انجام شده و با توجه به جلسات شورای اشتغال در سطح استان سعی می‌کنیم با کسب مجوزهای لازم در این زمینه اقدامات زیر‌بنایی را نیز انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه کمک به توانمند‌سازی افراد زیر‌پوشش این نهاد از سیاست‌های بهزیستی است، افزود: کمک سرمایه‌ای برای آغاز شغل یا توسعه آن می‌تواند اسباب توانمند‌سازی فرد و افراد تحت تکلف را فراهم بیاورد.

احمدیان در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما نیز در حد وسع و توانمان سعی کردیم به کمک کار‌آفرینان و کار‌فرمایانی برویم که از ظرفیت و توانمندی مددجویان، معلولان و زنان سرپرست در حوزه کار‌آفرینی خود استفاده می‌کنند که بخشی از سهم بیمه کار‌فرمایی و خویش‌فرمایی از طریق این سازمان تامین می‌شود.

انتهای پیام/62007/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول