اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن قروه خبر داد

کمک 127 میلیون ریالی خیرین به حساب 100 امام (ره) در قروه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قروه از کمک 127 میلیون ریالی خیرین به حساب 100 امام (ره) در این شهرستان خبر داد.

کمک 127 میلیون ریالی خیرین به حساب 100 امام (ره) در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، مسلم قادری ظهر امروز ‌در نشست اعضای هیئت امنای حساب 100 امام(ره) در این شهرستان گفت: این کمک‌ها در بخش‌های مختلف به افراد کم بضاعت اهدا می‌شود.

وی از پرداخت 5 میلیارد و 720 میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن ویژه مستأجران کم درآمد در این شهرستان خبر داد و افزود: این تسهیلات به  315 متقاضی پرداخت شده است.

قادری با اشاره به پرداخت تسهیلات مسکن مهر در این شهرستان تصریح کرد: تا کنون تعداد 321 نفر برای دریافت تسهیلات مسکن مهر شامل خود مالک و گروه ساخت 2 نفره در شهرهای دزج، دلبران و سریش آباد به بانک معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 285 نفر موفق به عقد قرارداد و 185 نفر نیز پایان کار دریافت نموده‌اند.

قادری به پرداخت هزار و 365 فقره تسهیلات تعمیراتی قرض‌الحسنه مسکن روستایی و ساخت حمام و حوادث غیر مترقبه به متقاضیان روستایی اشاره و اظهار داشت: 60 واحد مسکن روستایی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و تسهیلات بانکی نیز در این شهرستان احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی قروه  گفت: در بخش امور زمین نیز 310 هزار و 296 مترمربع زمین منابع ملی در 15 روستا از طریق منابع طبیعی تملک شده است.

وی افزود: 233 قطعه از این زمین‌ها پس از تفکیک، به متقاضیان واجد شرایط در سطح روستاهای شهرستان واگذار شده است.

قادری اظهار داشت: با همکاری اداره  ثبت اسناد و املاک شهرستان تا کنون 6 هزار و 126 جلد سند مالکیت روستایی صادر و در اختیار روستاییان قرارگرفته است.

وی گفت: از تعداد 127 روستای دارای سکنه شهرستان قـروه طرح مطالعاتی 112 روستا انجام گرفته  و 6 روستا دردست مطالعه است.

قادری با اشاره به اجرای فاز نخست طرح هادی در 29 روستای شهرستان تصریح کرد: عملیات اجرایی فاز نخست 15 روستای دیگر در دست اجراست.

وی افزود:  فاز دوم اجرای 3 روستا نیز در حال انجام است.

امام جمعه قروه هم در این نشست با بیان اینکه اصل کار بنیاد مسکن یک کار نمادین است، گفت: یکی از معضلات هر جامعه‌ای بحث مسکن و سرپناه برای افراد است که اقشار محروم و کم درآمد در این میان، توجه ویژه‌ای را می‌طلبند.

حجت‌الاسلام صفرعلی احیا افزود: با تدبیر امام خمینی (ره) این معضل در کشور ما با راه‌اندازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خوبی مرتفع شده است.

وی با اشاره به اهمیت کار این نهاد در مناطق روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جدای از کار اداری، خیرین و نیک اندیشان را هم به صحنه دعوت کرد و مردم هم تمام تلاش خود را در این وادی به کار بستند. 

امام جمعه قروه در ادامه از ساخت واحدهای مسکونی ولایت، در کردستان به عنوان عنایت ویژه مقام معظم رهبری نام برد و گفت: گام بسیار بزرگی برای کمک به محرومین در منطقه برداشته شده است که مسئولان نیز باید با کمکهای خود زمینه تکامل این عنایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام احیا در پایان گفت: در صورت امکان کمک ویژه‌ای به افراد کم بضاعت که از حمایت نهادهای حمایتی برخوردار نیستند، به عمل آید تا آنان نیز صاحب خانه شوند.

انتهای پیام/79009‌/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول