اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسان و در قالب میز‌گرد

کتب حوزه کودک و رمان‌های عامه‌پسند در اردبیل بررسی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از برگزاری دوره بررسی کتب و ناشران حوزه کودک و نوجوان و رمان‌های عامه‌پسند در اردبیل خبر داد.

کتب حوزه کودک و رمان‌های عامه‌پسند در اردبیل بررسی می‌شود

صادق فرهمند امین امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از برگزاری دوره بررسی کتب و ناشران کودک و نوجوان، آسیب‌شناسی آن و وضعیت نشر کشور در زمینه رمان‌های عامه‌پسند در 26 و 27 شهریورماه جاری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره با حضور مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کارشناسان این اداره کل در اردبیل و به صورت میز‌گرد برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: در این دوره 2 روزه، کتابداران علاقه‌مند با کتب و ناشران حوزه کودک و نوجوان بیشتر آشنا شده و در مباحث آسیب‌شناسی وضعیت نشر در حوزه رمان‌های عامه‌ پسند و کتب کودک و نوجوان شرکت خواهند کرد.

فرهمند امین، برگزاری دوره‌های نهاد در استان را باعث آشنایی هر چه بیشتر کتابداران با مباحث جدید حوزه کتاب و نشر اعلام کرد.

این مسئول گفت: سعی داریم تا با برگزاری دوره‌های آموزشی مصوب، ضمن افزایش کارآیی کتابداران، آگاهی‌های کارکنان کتابخانه‌های عمومی را در حوزه‌های مربوطه ارتقا دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، قشر کتابداران را از جمله فرهیختگان جامعه دانست و افزود: اکثریت کتابداران استان دارای تحصیلات عالیه بوده و جزو تحصیلکرده‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.

فرهمند امین تصریح کرد: ما امروز با تنوع تولید در حوزه کودک و نوجوان روبه‌رو هستیم که باید در این زمینه آسیب‌شناسی‌های لازم صورت گیرد تا آثار شایسته و مطلوب برای مخاطبان معرفی شده و از این آثار در جهت تربیت و تعالی بیشتر استفاده شود.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برگزاری این دوره‌ها و میزگرد‌های ارزیابی کتب در حوزه‌های مختلف فضایی را فراهم کرده است تا مخاطبان بیشتر با آثار و جلوه‌های جدید ادبی، هنری و فرهنگی آشنا شده و بهتر در جریان نشر کتاب و محتوای غنی آن قرار گیرند.

انتهای پیام/62005/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول