اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از پنل‌های خورشیدی

شب‌های تاریک روستاهای ریگان روشن می‌شود

شب‌های تاریک روستاهای شهرستان ریگان با استفاده از انرژی خورشیدی برای برق‌رسانی به مناطق صعب‌العبور روشن می‌شود.

شب‌های تاریک روستاهای ریگان روشن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، برق‌رسانی به روستاهای محروم ریگان یکی از اولویت‌ها در مناطق صعب‌العبور ریگان است که مسئولان در اقدامی جدید برای نخستین بار در استان کرمان برق‌رسانی به این روستاها را از طریق انرژی خورشیدی تامین کردند.

روشنایی بدون تیر چراغ برق

یکی از روستاهایی که در آن برق‌رسانی از طریق پنل خورشیدی انجام شد، روستای گوره‌ای شهرستان ریگان بود که این کار با موفقیت صورت گرفت و اهالی این روستا از طریق پنل خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند شدند.

یکی از مزایای این طرح استفاده از انرژی خورشیدی و استفاده نشدن از تیرهای برق است و تعداد دیگری از روستاها در اولویت برق‌رسانی قرار دارند.

 

زمان شهریاری یکی از اهالی این روستا گفت: از اینکه از طریق پنل خورشیدی از نعمت برق بهره‌مند شدیم، خدا را شاکر و سپاسگزاریم که این نعمت به ما ارزانی شد.

چراغ راهداری یکی دیگر از اهالی روستای گوره‌ای بیان داشت: این روستا در تاریکی مطلق بود که با استفاده از انرژی خورشیدی از روشنایی بهره‌مند شد.

رضا شهریاری از اهالی این روستا می‌گوید: با توجه به اینکه این روستا مسیری صعب‌العبور دارد، شب‌هنگام تردد در راه‌ها به سختی انجام می‌شد که با برق‌رسانی به روستا اکنون به راحتی تردد می‌کنیم و روشنایی به این روستا آمده است.

8 روستای ریگان برق‌دار می‌شود

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان گفت: طرح برق‌رسانی به روستاهای کوهستانی ریگان با انجام بررسی‌ها و مطالعات و طی کارشناسی چند ساله توسط کارشناسان برق آغاز شد و اکنون یکی از روستاها از نعمت برق بهره‌مند شده است.

محمدصادق دادالله‌پور افزود: با توجه به وسعت و صعب‌العبور بودن برخی از مناطق روستایی شهرستان ریگان و عدم برق‌رسانی به این روستاها و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان طرح برق‌رسانی به روستاهای کوهستانی ریگان در روستای گوره‌ای اجرا شد.

وی تصریح کرد: این طرح با اعتبار یک میلیارد و 900 میلیون ریال در 15 واحد مسکونی این روستا اجرا شد و این سیستم فتوولتاییک یا پنل خورشیدی نور خورشید را جذب و با ذخیره آن برق این روستا را تامین می‌کند.

 

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان با بیان اینکه برای هر خانوار در روستای گوره‌ای یک پنل خورشیدی نصب شده است، عنوان داشت: برق‌رسانی به هشت روستای دیگر شهرستان ریگان از طریق پنل خورشیدی در دستور کار قرار دارد که با اتمام طرح مطالعاتی این روستاها طرح برق‌رسانی آغاز می‌شود.

به گزارش فارس، روستای گوره‌ای در فاصله 65 کیلومتری از مرکز شهرستان ریگان قرار دارد.

------------------------------------

گزارش و عکس از موسی ملائیان

-------------------------------------

انتهای پیام/80014/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول