اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از نشست منتخبان شوراهای روستایی جم

تاکید اعضای شورای بخش مرکزی جم بر رفع بحران آب روستاهای جم

اعضای شورای بخش مرکزی جم بر رفع بحران آب روستاهای جم تاکید کردند.

تاکید اعضای شورای بخش مرکزی جم بر رفع بحران آب روستاهای جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، پیش از ظهر امروز جلسه شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان جم با حضور تمام اعضا و به منظور بررسی مشکلات روستاهای شهرستان برگزار شد و اعضای شورا بر لزوم رفع مشکل بحران آب در روستاهای جم تاکید کردند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی در این نشست اظهار داشت: مردم انتظارات بسیار زیادی از شوراها دارند و باید نسبت به رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کنیم.

ناصر حاتمی افزود: بحران آب از دغدغه‌های اساسی مردم این منطقه است و بیشتر روستاها با این معضل مواجه هستند که باید در کمترین زمان رفع شود.

نایب رئیس شورای بخش مرکزی نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در دوره‌های قبل برای حل مشکلات، بر ادامه پیگیری‌ها تا حصول نتیجه تاکید کرد.

بهروز افتخاری همدلی اعضای شورای بخش را باعث افزایش اقتدار شورا دانست و بر لزوم حفظ هر چه بیشتر وحدت تاکید کرد.

وی ابراز داشت: رفع مشکل آب در شهرستان امری بسیار مهم است که نباید مورد غفلت واقع شود.

عضو شورای بخش مرکزی جم نیز در سخنانی بر تقویت بخش نظارتی این شورا تاکید کرد.

محمد باقر رفیعی‌پور عضو جدید شورای بخش مرکزی، تعامل چند سویه را با مردم و سیستم‌های اجرایی شهرستان لازمه حل مشکلات دانست و بر برگزاری جلسات هماهنگی با ادارات و نهادهای مرتبط با مسائل مردم تاکید کرد.

وی همچنین پر رنگ‌تر کردن نقش شوراهای روستا در پیگیری مسائل را خواستار شد.

مصطفی نصیری عضو دیگر شورای بخش مرکزی نیز بر لزوم همدلی و همگرایی مستمر اعضای شورا با یکدیگر تاکید و خواستار برگزاری جلسات مستمر با شوراهای روستایی و حضور اعضای شورای بخش مرکزی  در روستاها شد.

وی تشکیل کارگروه شناسایی آسیب‌های اجتماعی را از الزامات توسعه روستاها دانست و تصریح کرد: در صورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی می‌توان بسیاری از جرایم و تخلفات را در روستاها کاهش داد.

جوان‌ترین عضو شورای بخش مرکزی جم نیز با استناد به بخش‌هایی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر بر لزوم رعایت صداقت در برخورد با مردم تاکید کرد و افزود: شورای بخش باید نماد صداقت و پاک‌دستی باشد تا بتواند اعتماد شوراهای روستا را به خود جلب و موجبات همدلی بیشتر را فراهم سازد.

مصطفی ارجمند آگاهی مردم و شوراهای روستا از روند برنامه‌های شورای بخش و پیگری‌ها را یک الزام ویژه دانست و بر قرار گرفتن مردم در جریان تمامی مسائل شورا آن هم به صورت شفاف تاکید کرد.

در این نشست که به منظور بررسی مشکلات مردم تشکیل شده بود، دغدغه‌های مهم روستاهای جم مورد بررسی قرار گرفت و موارد مهمی به تصویب اعضا رسید.

در این نشست مصوب شد که مسائل کلان و مبتلا به اکثر روستاها چون بحران آب، عوارض آلایندگی، اشتغال، جاده جم به پالایشگاه و ... در جلساتی مجزا و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

در این نشست همچنین مقرر شد شورای بخش، برنامه ریزی دقیق و کارشناسی را برای رسیدن به اهداف خود و جلوگیری از افتادن به دام روزمرگی در دستور کار قرار دهد.

برگزاری نخستین جلسه مشورتی با اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی و تقدیر از اعضای سابق شورای اسلامی و برگزاری جلسات هماهنگی با ادارات و نهادها و نظارت موثر بر اجرای مصوبات شورا و دولت و همچنین تعامل سازنده و مثبت شورای بخش با رسانه‌ها در راستای شفاف سازی مسائل و پیگیری حقوق مردم نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/2451/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول