اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان زهک:

30 درصد شبکه‌های توزیع آب در روستاهای زهک ‌فرسوده‌ است

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان زهک گفت: 30 درصد شبکه‌های توزیع آب در روستاهای زهک ‌فرسوده‌ است.

30 درصد شبکه‌های توزیع آب در روستاهای زهک ‌فرسوده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ‌شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان وبلوچستان، غلامحسین لکزائیان‌پور اظهارداشت: در راستای تحقق شعار کاهش آب به حساب نیامده و تصحیح سیستم‌های اندازه‌گیری‌، در حوزه شهرستان زهک 13 روستا به صورت کامل اصلاح انشعاب شده و کنتورهای آب مشترکان روستایی تعویض شد.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکان روستایی این شهرستان تا پایان مرداد ماه سال جاری به حدود 13380 مشترک رسیده است، ادامه داد: تعویض کنتورهای خراب و با قدمت بالا تأثیر زیادی در کاهش هدررفت آب داشته و این اداره درصدد است تعداد کنتورهای خراب سطح روستاهای شهرستان را به حداقل ممکن برساند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی زهک، نصب حوضچه‌های محافظ کنتورهای آب را ضروری دانست‌ و از مشترکان روستایی درخواست کرد نسبت به خریدونصب حوضچه‌های محافظ کنتور اقدام کنند.

لکزائیان‌پور افزود: هرسال تعداد زیادی از کنتورهای خانگی به دلیل سرمای شدید در فصل زمستان دچار یخ‌زدگی و خرابی می‌شوندکه هزینه زیادی را برای مشترکان روستایی‌ در پی دارد که استفاده از حوضچه‌های محافظ کنتور و ایجاد پوشش ایزوله‌ای مناسب در اطراف کنتور آب می‌تواند نقش زیادی در کاهش خرابی و یخ‌زدگی کنتورها داشته باشد.

عضو اصلی هیئت مدیره شرکت آب وفاضلاب روستایی استان سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: هدف شرکت آب وفاضلاب روستایی استان کاهش آب بدون درآمدوهمچنین کاهش هزینه هامی باشدوتعویض شبکه های فرسوده وکنتورهای معیوب وبادرصدخطای بالامی تواند در این جهت تأثیرزیادی داشته باشد.

لکزائیان پور تعداد روستاهای زیرپوشش این شهرستان رابیش از 172 روستا و مجتمع روستایی ذکر کرد و افزود: حدود 30 درصد شبکه‌های توزیع روستاها فرسوده و قدیمی بوده و نیاز به تعویض و بازسازی شبکه دارند.

وی در پایان اظهار داشت:با توجه به تأمین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان از تصفیه‌خانه طرح جامع آبرسانی روستاهای سیستان‌ ضروری است مشترکین روستایی با مصرف بهینه آب، از هدررفت آب تصفیه شده جلوگیری کرده و با کارکنان حوادث شبکه در رفع نشتی‌های سطح شبکه همکاری کنند.

انتهای پیام75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول