اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت کرمان:

حج آینه‌ آسمانی است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان گفت: حج آینه‌ آسمانی است که انسان خود را در آن می‌بیند و ما باید در حج خود را ببینیم و بدانیم در کجا قرار گرفته‌ایم.

حج آینه‌ آسمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی سازندگی پیش از ظهر امروز در جمع نمازگراران جمعه در مصلای امام علی کرمان ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع)، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه و احمدبن موسی اظهار داشت: همه ما در سر سفره این بزرگان رشد و نمو پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: امام راحل در سخنانی در ارتباط با حج فرمودند «جاجیان باید از تاثیر بزرگی که حج برای همیشه بر سرنوشت آنها می‌گذارد غافل نشوند و اگر مردم به حج می‌روند و از برگزار کنندگان حج توقع دارند تمام امکانات رفاهی برای آنها مهیا شود حتی امکاناتی که در زندگی واقعی خود از آن برخوردار نیستند این حج نمی‌تواند یک حج واقعی باشد».

سازندگی ابراز داشت: امام راحل در مورد حقیت حج فرمودند «خداوند فرموده، سفر حج یک سفره معنوی است و مبادا این سفر را سفر تجاری قرار دهید و بدانید کسانی که به این سفر می‌روند یک آبروی زیادی پیش خدا پیدا می‌کنند».

وی گفت: امام راحل در جای دیگر فرمودند «حج یک تیغ دو لبه است و اگر حج برای خدا باشد، خیلی ثواب‌ها در آن نهفته شده که می‌‌توان به دست آورد و اگر حاجی غفلت کند و نداند برای چه به حج می‌رود این بسیار خطرناک است».

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: حاجی به میقات می‌رود و لبیک به خدا می‌گوید یعنی تو دعوت کردی و ما اجابت می‌کنیم و نباید در این مراسم اعمالی انجام دهیم که خداوند بفرماید خیر من شما را قبول ندارم، برای اینکه شما اسلامی نیستید.

سازندگی عنوان کرد: در یک روایت آماده است، امام صادق در مراسم حج در گفتن لبیک تردید داشت، وقتی از ایشان راجع به تردیدشان سئوال کردند، فرمودند « می‌ترسم لبیک بگویم و خداوند لا لبیک بگوید».

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیاناتی در زمینه حج فرمودند «یکی از آیات لطف الهی به ایران همین حج است و حج یک هجرت محسوب می‌شود، هجرت از خود ما، نیت‌ها و ... و تا آدم هجرت نکند، رشد نمی‌کند».

سازندگی بیان داشت: مقام معظم رهبری در جای دیگر فرمودند «حج هجرت از زندانی است که ما را احاطه کرده و گوهر بی‌نظیر انسانی را مخفی نگه داشته است از بس این ظواهر و تجملات دنیای ما را به خود مشغول کرده، انسانیت خود را فراموش کرده‌ایم و حج انسان را لخت از این ظواهر دنیایی می‌کند و انسان را به انسانیت خود نزدیک‌تر می‌کند».

وی اذعان داشت: حج آینه‌ آسمانی است که انسان خود را در آن می‌بیند و ما باید در حج خود را ببینیم و بدانیم در کجا قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/80018/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول