اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

همایش حج تمتع کاروان‌های شمال و جنوب آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: بیست و دوم شهریور ماه سال جاری همایش حج تمتع کاروان‌های شمال و جنوب آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

همایش حج تمتع کاروان‌های شمال و جنوب آذربایجان غربی برگزار می‌شود

امیر شجاع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حج تمتع سفر معنوی و الهی پربرکتی است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش قبل از سفر زائران و اعزام آنان طبق برنامه زمانبندی اعلام شده صورت گرفته است.

وی تعداد کل زائران اعزامی به حج تمتع 92 آذربایجان غربی را یک هزار و 412 نفر در قالب هشت کاروان شیعی و چهار کاروان سنی اعلام کرد و افزود: برای ارائه آموزش‌های لازم در ارتباط با چگونگی انجام صحیح اعمال و مناسک حج، 12 کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است که در حال اجرا می‌باشند.

شجاع‌زاده تصریح کرد: در این کلاس‌ها تلاش می‌شود آخرین قوانین و مقررات عربستان نیز به زائران تبیین شود تا مشکلی از این بابت نیز در طول این سفر دیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای آمادگی جسمانی زائران و تسهیل انجام اعمال حج، قبل از آغاز تمام کلاس‌ها حدود نیم ساعت ورزش و حرکات جسمانی زائران انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی طول این سفر معنوی را در سال جاری 29 تا 36 روز عنوان کرد و افزود: امسال مقصد تمام کاروان‌های اعزامی استان به مدینه بوده و از 14 مهر ماه سال جاری پروازهای اعزامی زائران از فرودگاه ارومیه به مقصد جده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تداخل زمان اعزامی زائران با فصل بازگشایی مدارس و تشدید ترافیک در شهر، تصریح کرد: امسال امکان بدرقه زائران در داخل فرودگاه ارومیه وجود ندارد و زائران از درب منزل بدرقه می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش حج تمتع 92 آذربایجان غربی در سه بخش مجزا، تصریح کرد: نخستین همایش به مرکزیت ارومیه 15 شهریور ماه در محل پارک ائللرباغی ارومیه و در قالب پیاده‌روی همگانی زائران تا انتهای پارک برگزار شد.

شجاع‌زاده ادامه داد: دو همایش دیگر نیز، فردا 22 شهریور ماه، به مرکزیت خوی برای پوشش کاروان‌های شمال استان و مهاباد برای کاروان‌های جنوب استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول