اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌ مهد‌ها برای آشنایی کودکان با زیبایی‌های حجاب

امام جمعه ماکو گفت: باید از فضای آموزشی مهدکودک‌ها و دبستان‌ها برای فرهنگ‌سازی بهتر عفاف و حجاب استفاده شود چرا که آشنایی این گروه سنی با زیبایی‌های حجاب در پیشبرد این اهداف تاثیر بسزایی دارد.

استفاده از ظرفیت‌ مهد‌ها برای آشنایی کودکان با زیبایی‌های حجاب

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: در گذشته رسانه‌ها بهترین و مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشتند، ولی امروزه رسانه‌ها پوشش نامناسب را به جای خوش‌حجابی تبلیغ می‌کنند که باید این رویه اصلاح شود.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به صورت مرتب جلساتی با شورای فرهنگ عمومی برگزار می‌شود.

رنجبری ادامه داد: معرفی زنان نمونه در همایش‌های مختلف به عنوان الگوهای برتر، برپایی نمایشگاه، وبلاگ نویسی، پوسترنویسی و نمازهای جمعه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه هستند.

وی به استفاده بانوان از چادر‌های رنگی اشاره کرد و گفت: هیچ حدیث معتبری در جهت استفاده از چادرهای مشکی وجود ندارد، ولی استفاده از چادرهای مشکی به دلیل عدم جلب توجه از جلوه‌گری جلوگیری می‌کند.

رنجبری چادر را به عنوان حجاب برتر معرفی و تصریح کرد: اشکال حجاب در جوامع گوناگون متفاوت است ولی در اصل حجاب هیچ فرقی وجود ندارد و تنها دوخت و نوع پارچه آنان متفاوت است.

رنجبری به اهم کار‌های صورت گرفته برای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: مطالبات فرهنگی و فراهم‌آوری بستر مناسب برای رشد و بالندگی افراد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام یافته این بخش است.

وی تاکید کرد: از فضای آموزشی مهدکودک‌ها و دبستان‌ها برای فرهنگ‌سازی بهتر در این بخش باید استفاده شود چرا که آشنایی این گروه سنی با زیبایی‌های حجاب در پیشبرد این اهداف کمک بسزایی دارد.

رنجبری با بیان اینکه بی‌حجابی وجود ندارد بلکه با پدیده بدحجابی در جامعه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و استفاده از خطبه‌های نماز جمعه و بهره‌گیری از فضای دانشگاه‌ها و مدارس سبب پیشگیری و از بین رفتن بدحجابی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/61009/ج30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول