اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خادمان حرم رضوی

جشن میلاد ثامن‌الحجج (ع) در کوهبنان برگزار می‌شود

امام جمعه کوهبنان گفت: به مناسبت میلاد ثامن‌الحجج (ع) و با حضور خادمان حرم رضوی مراسم جشن بزرگی دهه کرامت در کوهبنان برگزار می‌شود.

جشن میلاد ثامن‌الحجج (ع) در کوهبنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان اظهار داشت: بعضی از کارها در تکامل ایمان انسان‌ها مؤثر است و بدون آنها ایمان انسان به حد کمال نمی‌رسد.

وی با استناد به آیات قرآن افزود: باید از ایمان عاریتی به ایمان مستقر، با ثبات و باطنی برسیم، پس انسان باید در همه حال با استناد به قرآن، روایات و حرکت در خط ولایت و رهبری سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزند.

صالح‌نیا به دهه کرامت اشاره کرد و بیان داشت: مردم ایران اسلامی به خود می‌بالند که در سرزمینی زندگی می‌کنند که وجود مقدس امامی رئوف همچون علی‌بن موسی‌الرضا(ع) را دارند که ولی‌نعمت ایرانیان است، لذا قبر منور ایشان و خواهر بزرگوارش در شهر مقدس قم مأمن و جایگاه مؤمنان و سالکان راه طریقت است.

وی عنوان کرد: به همین مناسبت با حضور خادمان حرم رضوی مراسم جشن بزرگی در دهه کرامت برگزار می‌شود تا مردم کوهبنان نیز مانند سایر ارادتمندان به ولایت و امامت ارادت خویش را به این خاندان به ویژه علی‌بن موسی‌الرضا اثبات کنند.

امام جمعه کوهبنان به روز شعر و ادب پارسی و همچنین بزرگداشت استاد محمدحسین بهجت متخلص به شهریار اشاره کرد و افزود: این شاعر بزرگ در خانواده‌ای مذهبی اهل ادب در تبریز به دنیا آمد و دوران کودکی را با قرآن و دیوان حافظ سپری و پس از تحصیل مقدمات حوزوی به مدرسه دارالفنون تهران رفت.

صالح‌نیا گفت: وی سرانجام وارد مدرسه طب شد و تحصیلات حود را در این دانشگاه نیمه‌تمام گذاشت و ضمن مسافرت به خراسان و حضور در شهر نیشابور به دیدن کمال‌الملک نقاش مشهور رفت و به سرودن شعر پرداخت.

وی تصریح کرد: این شاعر بزرگ همزمان با اوج‌گیری نهضت اسلامی و پس از آن همواره با زبان شعر رهبری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را همراهی کرد و به عنوان یکی از مشهورترین غزل‌سرایان معاصر معروف خاص و عام شد.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: شهریار بی‌گمان در شعر و شاعری استعدادی ویژه و درخشان داشت به گونه‌ای که در سراسر شعر او روحی مذهبی، عرفانی، حساس و شاعرانه به چشم می‌خورد.

وی به کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان به دستور شاه‌حسین در اردن در سال 1970، کشتار مظلومانه فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‌ها در سال 1982، 22 شهریور سالروز امضای قرارداد ننگین ساف و رژیم صهیونیستی در سال 1372  اشاره کرد و گفت: مردم این سرزمین‌ها همواره با دست خالی اما با توکل به خداوند در مقابل دشمنان سر تا پا مسلح به ابزار و اداوات جنگی پیشرفته ایستادند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول