اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج بانوان سمنان:

حضور سازنده زنان در اجتماع در گرو حفظ حجاب است

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج خواهران سپاه قائم آل‏ محمد(عج) استان سمنان گفت: حجاب و پوشش اسلامی یکی از عوامل زمینه‏‌ساز حضور مطلوب، سازنده، سالم و مناسب زن در اجتماع است.

حضور سازنده زنان در اجتماع در گرو حفظ حجاب است

زهرا همتی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان بیان کرد: افراد بی‏‌حجاب و آنان که پوشش اسلامی را به ابتذال کشانده‌‏اند، آنچه از زن به نمایش می‏‌گذارند، میل به خودنمایی و بی‏‌عفتی است؛ بنابراین رعایت حجاب در اجتماع باعث تعدیل غریزه خودنمایی می‏‌شود.

وی اظهار کرد: زنان محجبه، مجاهدان فی‏‌سبیل الله هستند و نه جهادی اصغر بلکه جهادشان جهادی اکبر است؛ چرا که با رعایت حجاب در بیرون با دشمنانی که درصدد ایجاد و گسترش فساد اخلاقی در جامعه هستند، مبارزه می‏‌کنند و در درون هم با نفس خود می‏‌جنگند.

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج خواهران سپاه قائم آل‏‌محمد(عج) استان سمنان افزود: حجاب و عفاف در حقیقت عامل تحکیم، تداوم و بقای خانواده است و باید گفت که حجاب از جمله عوامل بازدارنده پدیده طلاق است.

حجاب؛ مجوز حضور زن در اجتماع

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج خواهران سپاه قائم آل‌‏محمد(عج) استان سمنان با اشاره به تأکید اسلام بر رعایت حجاب و حفظ و صیانت از آن اظهار کرد: همان‏طور که ظاهر زن، مرد را به سمت خاصی جذب می‏‌کند، روح و باطن زن نیز مردان را به سمت خاصی می‏‌کشاند.

وی افزود: زن سست‌ایمان و پرتقاضا اگر در پوشش هم قرار گیرد، امواج تقاضاگونه او در فضا پخش می‎‏شود و بر روح مردان اثر می‏گذارد.

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج خواهران سپاه قائم آل‏‌محمد(عج) استان سمنان گفت: حجابی که در روح و روان انسان نفوذ کند، حجابی همراه با عفت و حیاست و چنین فردی نمی‏‌پسندد که با ظاهری مبتذل در اجتماع حضور یابد؛ چرا که روح عفیف چنین فردی اجازه تبرج و خودنمایی را به او نمی‏‌دهد.

بدحجابان؛ بازندگان از درون

همتی تصریح کرد: انسانی که از درون بازنده باشد و توانایی کنترل نفس درونی خود را نداشته باشد، نمی‏‌تواند ظاهر و بیرون خود را بسازد و بنابراین بازنده است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که بعضی از بانوان حجاب کاملی ندارند، این است که این‏‌گونه بانوان حجاب را با رضایت و اعتقاد و از روی سلامت درونی پذیرا نیستند.

مدیر آموزش عقیدتی سیاسی بسیج خواهران سپاه قائم آل‏‌محمد(عج) استان سمنان گفت: بعضی نیز حجاب را به صورت سست و منفعلانه یا به اجبار انتخاب می‏‌کنند که چنین حجابی نیز بی‏‌پایه و شکننده است و باید گفت که چنین افرادی دارای حجاب ریایی هستند.

همتی تأکید کرد: پوشیدن چادر اگر همراه با رضایت، عشق و علاقه نباشد، در اندک زمانی منجر به بدحجابی یا بی‏‌حجابی می‏‌شود.

وی اظهار کرد: اینکه عده‏‌ای بر این باورند که حجاب و عفاف با حضور سازنده زن در اجتماع در تعارض است، باوری اشتباه بوده؛ چرا که در حقیقت حجاب مجوز حضور زن در جامعه است و اگر قرار بود زنان در اجتماع حضور نداشته باشند، تشریح حکم حجاب و تأکید بر رعایت آن بی‏‌معنا بود.

انتهای پیام/2249/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول