اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

حضرت معصومه (س) تجلی ثانی از صدیقه کبری است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: حضرت معصومه (س) همتراز و هم‌ شأن مقام ولایت و عصمت، صدیقه کبری ثانی است.

حضرت معصومه (س) تجلی ثانی از صدیقه کبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدیجه جعفری اصل ظهر امروز در مراسم جشن دهه کرامت در اردبیل اظهار داشت: اوصاف و ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) تجلی حضرت زهرا (س) است همانگونه که در زیارت نامه ایشان می‌خوانیم « یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فان لک عندالله شانا من الشان »

وی خاطرنشان کرد: مقام حضرت معصومه (س) دارای شأن و مقامی از ولایت است و مقام شفاعت موهبتی الهی است که خداوند متعال به کسانی عنایت می‌کند که روحشان به جلوه قدسی مزین است و عالی‌ترین آن مقام محمود است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در روز رستاخیز در آن مقام طلوع می‌کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گستره شناخت حضرت معصومه (س) را به وسعت تاریخ تشیع و عموم شیعیان عنوان کرد و یادآور شد: عصمت، بندگی، اخلاص، اطاعت از خداوند، ولایت‌پذیری از جمله مقامات و اوصاف بسیار مهم حضرت معصومه (س) است.

جعفری‌اصل گفت: معرفت حقیقی نسبت به ائمه اطهار(ع) و خصوصاً ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در زندگی و یادگیری مهارت‌های زندگی با توجه به تاثیر الگویی این حضرات بزرگوار نقش خطیر و سازنده تربیتی، معرفتی و سیاسی اجتماعی در خانواده و جامعه دارد.

این مسئول تصریح کرد: حضرت معصومه (س) ترجمانی از وجود ملکوتی حضرت فاطمه زهرا (س) و به گونه‌ای که سر اهل بیت معرفی شده است و اگر چهار امام معصوم از ایشان سخن گفته‌اند و همه ستایش می‌کنند به خاطر این است که تجلی دومی از صدیقی کبری (س) را در حضرت معصومه (س) می‌توانیم ببینیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل متذکر شد: آن حضرت با برجستگی عصمت، طهارت و عشق و محبتی که به ولایت داشت همیشه سعی می‌کرد پشتیبان این شایستگی‌ها و برجستگی‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفری‌اصل در پایان سخنان خود از صدیقه ثانی به عنوان نجیب‌ترین زن و شخصیت آسمانی یاد کرد و اذعان داشت:‌ آن حضرت فضائلی دارد که در احوالات و زندگینامه وی به صراحت آمده است؛ به گونه‌ای که زیارت امام رضا (ع) منوط به اجازه و شرفیابی به محضر این بانوی کریمه اهل بیت است.

انتهای پیام/62003/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول