اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روحانیان سپاه اردبیل:

حضرت معصومه (س) زیبایی عفت و حجاب به نمایش گذاشت

مسئول روحانیان سپاه حضرت عباس (ع) گفت: حضرت معصومه (س) با زهد و تقوای بی‌نظیر خود نمایشگاهی از زیبایی‌های حجاب و عفاف را به نمایش گذاشت تا برای تمام نسل‌ها الگویی بینظیر باشد.

حضرت معصومه (س) زیبایی عفت و حجاب به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین نوری عصر امروز در مراسم جشن دهه کرامت و سالروز میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) در جمع بانوان و دختران بسیجی نمین اظهار داشت:‌ آن حضرت با وجود تحمل سختی‌ها، هرگز کرامت انسانی و عفت و حجاب خود را فراموش نکرده بلکه سعی کرد در تمام عرصه‌ها این رکن رکین را حفظ کند.

وی تصریح کرد: بانوان ما باید از این بانوی شریف و بزرگوار و خواهر امام رضا (ع) به عنوان الگو و اسوه واقعی استفاده کنند و با حفظ حجاب و عفاف خود سعی کنند در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

نوری در ادامه خاطرنشان کرد: این حضور شرافت‌مندانه مانع هرگونه جاری شدن اغراض و امراض شهوانی و خودپسندی می‌شود و ضرورت دارد با معیار و شاخصه‌های درست و صحیح بتوان بیش از گذشته در مسیر عزت‌مندی حرکت کرد.

این مسئول اضافه کرد: اگر این معیارها و محک‌ها در جامعه ما رایج و مرسوم شود در کنار دور شدن از فرهنگ غربی سعی می‌کنیم روی مبانی کرامت‌آفرین و عزت‌آفرین خود تکیه کنیم و جلوی هرگونه آسیب، خطر و ناهنجاری‌هایی همچون طلاق و دختران فراری را بگیریم.

وی ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ازدواج آسان، کم‌هزینه و کم‌دغدغه را در سطح جامعه یادآور شد و بیان کرد:‌ خانواده‌ها باید دست از سخت‌گیری‌های بی‌مورد در امر ازدواج بردارند و با بررسی‌های دوجانبه سعی کنند زمینه ازدواج جوانان عزت‌مند این جامعه را فراهم آورند.

مسئول روحانیان سپاه اردبیل یادآور شد: ‌اگر مسائل دینی، الگوگیری از بزرگان دین و توجه به سیره و سنت اهل بیت در بین خانواده‌های ما به خوبی مورد توجه قرار گیرد، مسائل عاطفی جوانان نیز تأمین شده و از آشفتگی‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

نوری در ادامه گفت: دشمنان ما با انگیزه‌های مختلف انحطاط فرهنگی و اخلاقی سعی می‌کنند جوانان ما را از مسیر خود دور کرده و به انحراف ببرند در حالی که این وظیفه همه دلسوزان است که با اقدامی ارزشمند بکوشند تا بخشی از ضعف‌ها، کاستی‌ها و نارسایی‌ها نیز برطرف شود.

در این مراسم که جمعی از بانوان و دختران بسیجی حضور داشتند از دختران نمونه و محجبه شهرستان نمین با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/62004/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول