اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه به فرموده امام صادق(ع) قم حرم اهل بیت(ع) است، تاکید کرد: جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است.

جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام مهدی میرباقری شنبه شب در جمع زائران بارگاه کریمه اهل بیت(س) با اشاره به اینکه تمام حقایق هستی بر پیامبر(ص) نازل شده است تاکید کرد: پیامبر و اهل بیت(ع) می‌توانند تمام حقایق را از قرآن کریم به دست بیاورند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) بیان کرد: ایشان می‌فرمایند نسبت به هرآنچه در زمین و آسمان وجود دارد آگاهی دارند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: مومنان نیز می‌توانند با تکیه بر ایمان خود و با توجه به اینکه از نور اهل بیت بهره‌مند شده‌اند حجاب‌ها را کنار بزنند.

وی با اشاره به اینکه امام بر همه شیعیان نظارت داشته و از حال و اعمال آنها با خبر است، ادامه داد: ما باید امیدوار باشیم که مورد رحمت الهی قرار بگیریم، البته خداوند برخی از نعمت‌ها را در اختیار همه قرار می‌دهد و برخی نعمات دیگر فقط به افراد خاص تعلق می‌گیرد.

میرباقری یادآور شد: باید اهل رحمت شده و نسبت به کسی که به ما رحمت عنایت کرده، رحیم باشیم و در کنار آن محب امام عصر(عج)باشیم.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار سرچشمه علم و محبت هستند تاکید کرد: امام دارای مقام شفاعت هستند و شفاعت عام ایشان نصیب همگان شده ولی شفاعت خاص ایشان مخصوص کسانی است که به مقام قرب و توحید برسند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به نعمت‌های ظاهری و باطنی بهشت گفت: در ظاهر بهشت را باغ و بوستان می‌دانیم ولی توحید و ولایت باطن بهشت و لذت‌های بهشتی است.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی حضرت معصومه(س)، یکی از این ویژگی‌ها را دارا بودن مقام شفاعت دانست و تاکید کرد: با شفاعت این بانوی گرانقدر همه شیعیان بهشتی می‌شوند.

میرباقری با اشاره به اینکه به فرموده امام صادق قم حرم اهل بیت است، تاکید کرد: جلوه‌ای از شئون اهل بیت(ع) در حضرت معصومه(س) متجلی است.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول