اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دماوند:

شخصیت حضرت معصومه(س) نمونه بارز ولایت‌مداری است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به سفر کریمه اهل بیت(س) از مدینه به سوی خراسان گفت: آن حضرت برای دیدن برادر بزرگوار خود و بهره‏جویی از وجود مقدس ایشان راهی این سفر شدند که اوج ولایت‏مداری‏شان را نشان می‏دهد.

شخصیت حضرت معصومه(س) نمونه بارز ولایت‌مداری است

حجت‏الاسلام والمسلمین محسن کرمانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: از روز اول ذی‏‎القعده، سالروز ولایت اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) تا روز 11 ذی‏القعده که روز تولد امام رضا(ع) است، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت وجودی حضرت معصومه(س) افزود: آن حضرت از نظر علمی، شخصیت کاملی داشتند.

کرمانی گفت: در تاریخ نقل شده که روزی شخصی برای رفع شبهات و بیان چند سئوال به منزل حضرت امام موسی کاظم(ع) شرفیاب شد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه(س) از پشت در سئوالات آن فرد را گرفته و خود به پاسخگویی می‏پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: در برگشت وقتی این فرد با امام هفتم شیعیان روبه‏‌رو می‏شود، در مورد کیفیت پاسخ‏ها پیگیر می‏شود که امام کاظم(ع) در پاسخ، در توصیف حضرت معصومه(س) می‏فرمایند «پدرش فدایش شود که چقدر کامل جواب گفته است».

وی تصریح کرد: این مسئله نشان‏دهنده مقام علمی بالای کریمه اهل بیت(س) است که مورد تأیید کامل امام معصوم قرار گرفته است.

زائر با معرفت کریمه اهل بیت (ع) در بهشت برین جای می‏گیرد

کرمانی به روایتی از امامان صادق، رضا و جواد (ع) اشاره کرد که فرمودند «ثمره زیارت با معرفت قبر نورانی آن حضرت، واجب شدن بهشت خدا به زائر است».

وی ادامه داد: از زیارت قبر مبارک آن حضرت می‏توان پی به مقام شفاعتشان برد که از این نظر یکی از دو بانوی عالم پس از حضرت فاطمه(س) هستند.

حضرت معصومه(س) الگویی برای بانوان مسلمان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به نامگذاری سالروز تولد آن حضرت به روز دختران تصریح کرد: این امر نشانگر آن است که کریمه اهل بیت(س) می‏توانند الگویی تمام عیار برای دختران و بانوان در جامعه اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: زنان مسلمان باید از مقام علمی، لطف و کرامت آن حضرت و بزرگوارانی نظیر حضرت فاطمه(س)، حضرت زینب کبری(س) و . . . درس گرفته و در جهت تبدیل شدن به انسان‏های کامل بهره جویند.

سفر حضرت معصومه(س) به خراسان نشان‏دهنده ولایت‏مداری ایشان است

کرمانی با اشاره به سفر کریمه اهل بیت(س) از مدینه به سوی خراسان، یک سال پس از انتقال اجباری امام رضا(ع) به سرزمین مرو گفت: آن حضرت برای دیدن برادر بزرگوار خود و بهره‏جویی از وجود مقدس ایشان راهی این سفر شدند که اوج ولایت‏مداری‏شان را نشان می‏دهد.

وی تصریح کرد: انگیزه اصلی از انجام این سفر، بودن و حضور در کنار امام زمان خود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: سختی‏های راه و به شهادت رسیدن برادران و تعدادی از همراهان آن حضرت به دست عمال حکومت بنی‏عباس، علت اصلی وفات آن حضرت دو سال پیش از شهادت امام رضا(ع) است.

انتهای پیام/2568/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول