اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

بیداری اسلامی ناشی از برکات وجودی حضرت معصومه(س) است

امام جمعه دماوند گفت: بیداری اسلامی جاری در منطقه و جهان اسلام، ناشی از برکات وجودی حضرت معصومه(س) است و این مسئله باید به خوبی تبیین شود.

بیداری اسلامی ناشی از برکات وجودی حضرت معصومه(س) است

حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت اظهار داشت: خداوند متعال اراده کرده که ایران اسلامی میزبان فرزندان امام موسی کاظم(ع) باشد.

وی گفت: این میزبانی فرصت مغتنمی بوده که از جهت معنویت، مرکزیت جهان اسلام به ایران اسلامی داده شده است.

امام جمعه دماوند افزود: وجود مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم و حضور 17 روزه‏شان قبل از وفات در این شهر، امروز منشأ آثار فراوانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این آثار و برکات، حضور علمای بزرگ عالم تشیع در قم است که از جمله آنان، امام خمینی(ره)، بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی و پرچم‏دار بیداری اسلامی امروز منطقه را می‏توان نام برد.

علاءالدینی ادامه داد: برای ایرانیان که در غم هجران 11 امام معصوم به سر می‏برند، وجود بارگاه ملکوتی این بزرگواران و سایر فرزندان امام هفتم از جمله حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز، حمزه بن موسی (ع) در حرم حضرت عبدالعظیم و صالح بن موسی (ع) در تجریش تهران، فرصت مغتنمی است.

وی تصریح کرد: 28 سال زندگی کوتاه اما پرخیر و برکت این بانوی مکرم و مرجع تابناک اسلام، می‏تواند وحدت‏بخش جهان اسلام باشد.

دختران مسلمان به حضرت معصومه(س) تأسی کنند

امام جمعه دماوند اظهار کرد: بانوان ایرانی همواره با داشتن الگوهای مناسب و غنای بیشتری که این الگوها در اسلام نسبت به سایر مکاتب دارند، می‏توانند رهپویان انسان کامل باشند.

وی تاکید کرد: این الگوهای پاک که از جمله آنان حضرت معصومه(س) است، می‏توانند برای پاک زیستن دختران در امور فرزندی و خانوادگی که متاسفانه این روزها کمرنگ شده، بسیار مؤثر باشند.

شادی های دهه کرامت باید کرامت‏محور باشد

علاءالدینی با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت، یادآور شد: این روزها باید شادی‏هایمان هم کرامت و بزرگوارمحور باشد.

وی گفت: کرامت روح بلندی است که انسان در خود احساس می‏کند و منیّت در آن مطرح نیست.

امام جمعه دماوند افزود: شادی و نشاط در اسلام به عنوان موتور محرکه مسلمانان مطرح است، در حالی که گریه فقط محدود به چند مورد خاص است.

علاءالدینی تصریح کرد: با این وجود، شادی‏ها به خصوص در این ایام باید در دایره شرع بوده و از حدود خود عدول نکند.

انتهای پیام/2568/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول