اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز برداشت گردو، پسته و بادام در کاشان

سه‌گانه‌های استراتژیک کاشان وارد بازار فروش شدند

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان از آغاز برداشت سه محصول استراتژیک پسته، گردو و بادام در شهرستان کاشان و عرضه آن به بازار فروش خبر داد.

سه‌گانه‌های استراتژیک کاشان وارد بازار فروش شدند

 عباس ذیلایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برداشت محصول بادام در شهرستان کاشان طی ماه‌های مرداد و شهریور و محصولات پسته و گردو در ماه‌های شهریور و مهر به تناسب مناطق کوهستانی آغاز می‌شود.

وی افزود: برداشت محصول بادام در شهرستان کاشان از سطح 570 هکتار از باغ‌های بارور مناطق کوهستانی این شهرستان از مردادماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

این مسئول، عملکرد برداشت محصول بادام در شهرستان کاشان را سه تن در هکتار اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش 80 درصدی این محصول در سال زارعی‌ جاری، پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت بادام در شهرستان کاشان در مجموع 350 تن ‌باشد.

ذیلایی، درآمد ناخالص محصول بادام در شهرستان کاشان را بالغ بر 21 میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: در شرایط عادی و بدون احتساب خسارت و حوادث پیش‌بینی نشده بالغ بر یکصد میلیارد ریال درآمد ناخالص از محل فروش این محصول در شهرستان کاشان تخمین زده می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، سطح زیرکشت محصول بادام در شهرستان کاشان را 650 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: از میزان 570 هکتار بارور بوده و 80 هکتار نیز به صورت نهال بادام است.

وی در خصوص اشتغال‌زایی محصول بادام در کاشان نیز ابراز داشت: عملیات برداشت بادام در شهرستان کاشان، برای حدود 4 هزار نفر کارگر فصلی ایجاد شغل می‌کند.

ذیلایی در ادامه از ورود محصول پسته شهرستان کاشان به صورت «پسته تر» به بازار فروش خبر داد و افزود: برداشت محصول پسته در شهرستان کاشان از شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی، سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان کاشان را 442 هکتار اعلام کرد و گفت: از این مقدار 330 هکتار بارور و 112 هکتار به صورت نهال است.

ذیلایی عملکرد برداشت محصول پسته در شهرستان کاشان را بیش از یک‌هزار تن در هکتار عنوان کرد و گفت: این محصول بیشتر در مناطق مرکزی و کویری شهرستان کاشان کشت می‌شود.

این مسئول در ادامه از ورود محصول گردوی کاشان به صورت تر به بازار فروش نیز خبر داد و یادآور شد: برداشت محصول گردوی شهرستان کاشان از شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.

وی، سطح زیرکشت محصول گردو در مناطق کوهستانی شهرستان کاشان را 455 هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 405 هکتار بارور و 50 هکتار به صورت نهال است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان عملکرد برداشت محصول گردو در شهرستان کاشان را دو و نیم تن در هکتار ذکر و تصریح کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در مناطق سرد و کوهستانی کاشان، محصول گردوی این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت عالی برخوردار است.

ذیلایی متذکر شد: بالغ بر80 درصد از محصول گردوی شهرستان کاشان، توسط بازرگانان خریداری شده و پس از فرآوری و بسته‌بندی به خارج از کشور صادر و یا به سایر استان‌های کشور عرضه می‌شود.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول